2008-05-16

Kael nagyon jó

Tegnap eltöltöttük a második raidestét Kael'Thason. Nem a Magisteresen, hanem az igazi 25 fősön. Nagyon jó boss. Megvallom, engem a T6os insták és bossok nem nagyon érdekelnek, esetleg az endbossok, illetve BTben RoS meg Bloodboil, mert azok érdekesek tank szempontból. Mellesleg RoS egy igen ötletes bossnak tűnik. Az első pár T6os boss egy vicc, pár próba alatt le lehet zúzni őket.

Ezért engem jobban lelkesít Vashj után most Kael megfektetése. A Kael csata egy elég epikus küzdelem, 5 fázisból áll. Kaelt 4 különböző képességű add segíti (advisorok). A fázisok a következő módon zajlanak:

1) Az advisorok bemutatkoznak.
A fázis időtartama: tetszőleges, amíg minden add meg nem hal. Nincs dps követelmény.
1) a) Elsőként Thaladred the Darkener indul meg a raid felé. Ez kicsit az AQ20as Buruhoz hasonlító fázis: időnként kinéz magának egy embert, afelé mozog szép lassan. Körbe kell futtatni a termen, közben nuke. A terem közepén kell meghalnia. Aoe silencet nyom, meg ha olyan emberre targetel aki közel van hozzá azokat könnyen agyonvághatja, ezért el kell futni előle amennyire lehet.
1) b) Lord Sanguinar veszi kezelésbe a 25 raider személyében jelentkező problémát. Nagyon durva hatókörű aoe fearje van, tankra 4K körül csapkod. El kell húzni a terem egy félreeső zugába, hogy ott haljon meg. Tankra mehet fearward, valamint a fearből ki lehet stance dancelni gyors reakcióval (1.5sec bellowing roar). Sajnos a cooldownja 30secnél kisebb így néha a stance dance nem segít. Nagy baj nem lehet, egy ideje a fearelt tankról nem fordulnak le a mobok.
1) c) Capernian, a mágus következik. 35 yardos fireball spamot tol az aggróelsőre. Őt egy lock tankolja messziről. 10yardos területen maga körül aoezik, így a melee csak mozizzon. 30 yardon belül conflagratet nyom, ezért a ranged se legyen túl közel. Szoktunk használni egy "conflag soakert", valamelyik szabad tank 15 yardra áll tőle és elvileg a conflagokat főleg ő fogja kapni. Úgy tapasztaltuk hogy elég öntörvényű (hát ha egyszer nő!) és néha a 30yardon túl álló tankjához is odafut conflagolni meg ilyesmi, ami gáz mert a conflag az időleges aggro drop, így akkor átfordul másra a fireballjaival.
1) d) Telonicus bácsi is megmozdul, őt a Kael trónjától balra húzza el egy tank. Az aggróelsőre bombákat dobál, ha meleeben van akkor néha csapkodja is. Nem nagy szám. A probléma az, hogy random emberekre tesz 60 seces debuffot (remote toy), ami elég gyakran egy pár másodperces stunt oszt ki a debuff időtartama alatt. Ezért nem halhat meg amíg van olyan tank akire toyt rakott. Ha DPSen vagy healeren van toy az nem érdekes igazán. Volt, hogy 4 percig néztük a csávót mert zsinórban végigtoyolta az összes tankot és p2 elején kurvára kell hogy a tankok zavartalanul mozoghassanak és tankolhassanak.

2) A fegyverek
A fázis időtartama: 2 perc
Kael bácsi emelvényén megjelenik némi felvezető rizsa után 7 fegyver. Ezek fegyver formájú mobok, összesen durván 1.6M hpjuk van. Leölésükkor midegyikből lootolható egy legendary fegyver, amit használni lehet és kell is a phase3 és 4 túléléséhez. A fegyverek killsorrendje és tankolási rendje kb így néz ki nálunk:
2) a) Cosmic Infuser (mace): egy tank ezt kiemeli és azonnal megy bele a nuke. Holy novázik és healel. A healt meg kell szaggatni. Belőle egy erős healer mace lootolható aminek mellékhatása, hogy a healelt célpont 30 másodpercig feleannyit sebződik a tűz és shadow effektektől. Minden healernek lootolnia kell. Azért öljük elsőnek
2) b) Staff of Disintegration (staff): ez a fegyvermob aoezik és frostboltokat nyomat. Stunolható, interruptolható. Ő a második fókuszDPS célpont. Az általa dobott staffot minden feral druidnak és kaszter DPSnek ki kell szednie és használnia kell. Azért öljük korán, mert kevés a HPja, sok szart kavar az aoe sebzésével és a p3 elejére már meg kell halnia, hogy a Caperniant tankoló locknál lehessen. Használatra a 30 yardon belül levő raidtagokat 15 percig immunissá teszi stun, silence és disorient effektekre. Ez p3 és p4-ben fontos lesz.
2) c) Netherstrand Longbow (íj): hunter tankolja, a raidtől elfordítva, ugyanis multishotol 4-5K-kat ami nemjó. Minden hunternek lootolni és használni kell amint meghal. Csak ranged ölheti, melee támadásokra azonnali aggró resettel reagál.
2) d) Devastation (2kezes balta): ezt a p2 elején külön tank felveszi és elhúzza oldalra, ugyanis whirlwindel és az nem jó a többi fegyverrel egykupacban, mert meghal az aoe meg melee szakosztály. Az általa dobott fegyver arms warriornak, retri palának fasza, amúgy nincs jelentősége.
2) e) Warp Slicer, Infinity Blade, Phaseshift Bulwark (kard, tőr, pajzs): ezeket a palatank fogja. Igyekszünk úgy pozicionálni a dolgokat, hogy minden fegyver kapja az aoet de a balta ne whirlwindeljen bele a tömegbe. A kard semmi fontos extrát nem tud, csak egyszerűen kurvajól sebez :) A tőr a phase4-ben történő mind control leszedésére használatos, lehetőleg ezeket melee szedje ki. A pajzs elnyel egy 100K-s sebzést 30 secenként, ez szintén p4-ben fog kelleni a Kaelt tankoló embernek. Mivel fear immunitást is ad, a Sanguinart tankoló embernek is kényelmes fear védelmet adhat.
Phase3 elejére 2-3 weapon maradhat fent, p3 végére pedig a pajzsnak mindenképp meg kell halnia ezek közül, hogy a maintank tudja Kaelt tankolgatni.
A fegyverek mindenki által lootolhatók és átadhatók, ezzel sok problémát át lehet hidalni.
A fegyvermobok tauntolhatók, az advisorok nem.

3) Feltámadás
A fázis időtartama: 3 perc
Egyszerre feléled mind a 4 add akit phase1-ben levertünk. Kb kétszer annyi HPvel de azonos képességekkel. Ekkor minden ranged eldobja amit csinált és nukeolja Darkenert aki ugye random emberekre mászik rá, közben aoe silencet tolva (ez ellen véd a staff buffja). Másodiknak öljük Caperniant (fireballozós picsa) aztán pl Telonicus, Sanguinar, kb mindegy is.
Jelenleg kb itt tartunk, elég nagy káosz és elég sok halott szokott lenni p3 elején-végén már, úgyhogy ezen csiszolgatunk.

4) PYRO
A fázis időtartama: nem definiált, Kael 50%-áig tart
Ha élnek addok ha nem, 3 perc után véget ér a p3. Ekkor először maga Kael is aktiválódik és megkísérli elfenekelni a sok renitens kalandozót. 25K fireballokat tol a tankba, a mace buff, defensive stance segítségével ezek 10-11K-ra tompulnak. Ezeket interruptolni kell.
Előszöris le kell írtani a megmaradt addokat, valamint prioritással kezelni kell az esetleg megjelenő főnixeket, ld lentebb. 1 perces ciklusban csinálja a következő aljasságokat:
4) a) 20 sec elteltével: mind controloz assszem 2 embert. Ezeket CCzni kell és/vagy a p2ből lootolt tőrrel megütni, akkor kijönnek belőle.
4) b) ezzel egyidőben arcane disruption a raidre - ez 10 sec disorient és némi damage, a staff buffja akin rajta van, az védett. Következésképp mindenkin legyen staff buff.
4) c) 40 secnél ismét MC+disruption, de ezennel egy főnixet is ledob. A főnix egy flamestrikeből jön elő, el kell hagyni a környéket azonnal. A főnixet és az utána maradó tojást le kell nukeolnia a ranged szekciónak.
4) d) az 1 perces ciklus legvégén feldob magára egy shock barrier nevű pajzsot ami 80K hp sebzést nyel el és 10 secig tart. Ezután kasztol 3 db pyroblastot szünet nélkül. Ezek 4sec alatt kasztolódnak, ha nincs fent a barrier akkor megszakíthatók. A sebzésük 45-55K. A mace buffal ez a felére jön le, további 15.4%-ot levesz az improved defensive stance. Tehát kb 19-23K pyrokra kell számítania a maintanknak. Egyet kivéd a legendary pajzs (30sec cd), egyet meg lehet szakítani fixen, mert a shock barrier az utolsó pyro kasztolásának 2. másodpercében leesik. De egy pyrot azt bizony kezelni kell. Az ideális taktika elvileg: első pyro előtt a tankot maxba gyógyítani, a tank használ valamit az alábbiak közül: 1) fire prot poti 2) nightmare seed 3) last stand 4) shield wall. Biztos van más is de ezek a leghatékonyabbak. Dobni kell rá egy PW:S-t is. A tank bekapja az első pyrot és sebződik az esetleges absorb effekteket levonva 16-21K-t. Ezután használni kell a legendary pajzsot a második pyro elnyelésére. A harmadikat a DPS meg kell szakítsa, így az első pyro kihealelésére van 8 sec. Nem lehet gond.
Ez az 1 perces ciklus ismétlődik amíg 50%-ra nem kerül a csóka.

5) Lebegés
A fázis időtartama: nem definiált, Kael 0%-áig tart vagy wipe-ig
50%-tól nem használ többé MCt és pyrokat. Ehelyett néha megszünteti a már amúgy is elavult gravitációt, ekkor a raid lebeg és sebződik a villámoktól amit dobál a csávó. Szét kell szóródni, ki kell healelni. A lebegés alatt a főnixek nem csinálnak kb semmit, de a földreéréskor ezeket prioritásosan le kell írtani. Nyom még nether vaport ami egy maxhp-t 60 secig csökkentő felhőcske, ebből ki kell állni izibe.
Ha idáig eljutott a csapat akkor ez valószínűleg kill lesz.

Úgy érzem, hogy a p2-p3 rendes koordinálása és lebonyolítása a kulcs. A pyro fázisban az MC és a főnixek kezelése, kikerülése okoz majd gondot, de szerintem az utolsó 2 fázis már kezelhetőbb és nem utolsó sorban csak a heal kitartásán múlik, hogy meddig húzható. De nem kellene soká húzni.

Remélem a taktika vázlatom nem tartalmaz túl sok hülyeséget, számomra is jót tett mégegyszer újragondolni hogy mi miért hogyan történik. Remélem pár héten belül megfektetjük, heti 1-másfél esténk van rá, a többi idő T6 elejére megy el. Kael leölésével a T6 lootjaink megérdemelt loottá válnak, mert valljuk be Winterchillt vagy Supremust bárki le tudja ölni és ezek kvázi jutalombossok az iszonyú duva T5 főbossok leöléséért.

Nincsenek megjegyzések: