2008-05-21

LK talentek?

A neten keringenek az állítólagos kiszivárgott Lich King talentek. Azt a részt, hogy ezek mennyire lehetnek valósak, hagyjuk. Majd kiderül. Tegyünk úgy, mintha komolyan lehetne venni őket és elemezgessünk picit. Én most ezek közül a prot warrior, és a priest talenteket vesézném ki gondolatébresztő céllal.

Prot warrior
- talentek
Anticipation (változás): ez 20 defense helyett 5% dodget ad majd. Érdekes változás. A jelenlegi anticipation 2.4% avoidancet ad (0.8% miss, dodge parry formájában), ez egy kétszeres boost, cserébe több defense ratinget kell viselni a crit immunitáshoz. Az LK gear és encounterek ismerete nélkül nehéz megítélni hogy ez a kieső defense rating és extra dodge jó lesz-e.
Improved revenge (változás): a stun komponens változatlan, de ad plusz sebzést a revenge-re. Ez egy kisebb threat boost, solozásra és esetleg pvp-re hasznos változás. Talán most majd kirakom, eddig haszontalannak találtam.
Improved disarm (változás): a shield break (új) képesség cdjét is csökkenti, valamint növeli a célpontra eső sebzést 15%-kal disarm alatt. Egyértelűen pvp képesség. Nem mintha pve-ben nem lehetne hasznos de gyakorlatilag továbbra is trashen fog csak működni a disarm feltehetően, tehát jelentéktelennek tűnik ebből a szempontból.
Concussion blow (változás): úgy néz ki, ez skálázódni fog az APvel és talán magasabb threatje lesz, mint most. Nem igazán tudom hova tenni a változtatást, CB-t nehezen tudom központi tankoló képességként elképzelni a 45seces CDvel. Jelenleg arra használatos, hogy egy olyan stunolható mobot megállíts amire már nem jut taunt, illetve extra spell interruptként szolgál. Pvp-re viszont maga a skill továbbra is über, és a skálázódásra is azt mondanám hogy fasza, ha nem volna annyira gáz a warrior APje tankcuccban. Ki tudja, ez is lehet, hogy változni fog.
Imroved shield bash (változás): plusz +10% a shieldslam sebzésére. Ez lesz az új kötelező talent a tankoknak úgy érzem.
Stalwart protector (ÚJ): 2 rank, rage gain dodge illetve parry esetén. Ez nagyon kellett már, az avoidance tankolás egy ilyen cucc nélkül elég nonszensz. Kérdés, hogy mennyi lesz ez a rage gain. Én valahol 1 pontot olvastam rankonként ami elég vicces, mert egy raidbosstól bekapott ütéstől 30-60 rage érkezik be jelenleg és nem hiszem hogy ez drasztikusan változni fog. Én durván 5 raget tartanék balanszosnak avoidance esetén, bár multipullokban ez akár overpowered is lehet, nehéz egy ilyet balanszolni. Ha 2 pont lesz is, érdemes lehet kirakni mert percenként 30-50 raget fog adni úgy is, ami a jelenlegi passzív rage generáló képességekhez képest előrelépés. (Anger management = 20 rage per perc, Bloodrage szintúgy)
Safeguard (ÚJ): 3 rank, maxon 100% eséllyel tör minden movement impairing effect charge, intercept és intervene esetén. Kiváló pvp képesség, de pveben is hasznos. Mindemellett az intervene célpontja egy időre kap egy sebződést csökkentő pajzsot. Ismétcsak kiváló pvp képesség, de pve-ben is határozottan hasznos, ha csak ZulJin phase4-re gondolok, nagyon sok életet menthet meg egy extra pajzs a claw rage során.
Critical block (ÚJ): érdekes képesség, 3. rankon 30% eséllyel duplát blockolsz. Kicsit izzadtságszagúnak érzem, talán a többi tankosztállyal szemben így akarnak a warriornak előnyt biztosítani fizikai sebzésű raidbossok tankolásakor. Raidbosst tankolva közel minden nem el nem került sebződés blockolva lesz, így ez a képesség 2-5%-kal csökkentheti a teljes bekapott sebzést, a mob alapsebzésétől és a blockvaluetől függően. Rossznak nem nevezhető semmiképp. Kifejezetten pve orientált.
Sword and Board (ÚJ): hülye nevű képesség, ami 5 rankból áll. A sikeresen landoló shieldslam és devastate képességek 10% eséllyel nullázzák a shieldslam cooldownját és csökkentik a költségét 0-ra. Ez egy elég komoly threat növekedést okozna, bár nekem nem nagyon tetszik a dolog, az ilyen jellegű képességek (clearcast pl) rendszeresen késve procolnak és már nem tudod lereagálni időben, gyakorlatilag a papíron lehetségeshez képest jelentősen rosszabb lesz a gyakorlati threat növekmény emiatt.
Shockwave (ÚJ): aoeben stunol és magas threatet csinál. Pvp és multitank képesség, nekem tetszik. AP-vel skálázódik. Ismét olyan érzésem van, hogy esetleg a tankcuccok tele lesznek strengthtel??
- képességek
Shield break (ÚJ): ez egy shield disarmoló képesség. 1 perc cd, 10sec hatás. Kifejezetten pvp-re érzem jónak, egy pajzs nélküli pala/shammy healer vagy prot warrior elég puha célpont lesz. Egy shieldmentes warrior nem tud spell reflectelni vagy shieldslamelni, shield bashelni. Érdekes.
- benyomások
Mivel hivatalos források megerősítették, hogy szeretnék ha a warrior tankolás közben is értékelhető damaget csinálna, elképzelhető, hogy sok str és blockvalue lesz az LK tankgearen, esetleg crit is. A sword and board által kapott extra shieldslamek is erős damage növelő hatásúak lesznek.


Priest
- holy talentek
Itt pár képesség bővült annyival, hogy az új heal/dps spellekre is hat. Kicsit csalódás, hogy nem javítják fel az alacsonyabb tiereket, mert igazán beleférne.

Serendipity (ÚJ): ha a flash vagy greater heal a célponton 50%-nál kevesebbet healel, mint kéne, valamilyen eséllyel visszakapod a spell teljes árát. Megmondom őszintén ezt nem értem. Mit értenek azon, hogy amennyivel kéne? Ez csak a heal csökkentő effektekre vonatkozik, mint a mortal strike? De azok meg pont 50%-osak, tehát azokra ez nem hatna. Vagy overhealre vonatkozik? Első esetben (ha MSre és hasonlókra is vonatkozik) gyenge pvp talent, amúgy pedig egy kurvajó pve talent ami az overhealeket teszi manahatékonyabbá. 10 sec internal cd.
Improved holy concentration (ÚJ): a holy concentration procok esélyét növeli 10%-kal (16% total) és 100%-ra viszi fel a holy concentration proc utáni manaregent 10 secig. Nem tudom srácok, de ha a Serendipity overhealre ad vissza manát, akkor ez a két képesség iszonyat imba, max rank ghealt lehet majd spamelni ész nélkül szinte.
Test of Faith (ÚJ): 50% alatti célpontra eső healek 15%-kal nagyobbak és +10% eséllyel critelnek. Újabb szuper képesség, pve és pvp szemszögből is egyformán kiváló.
Divine Providence (ÚJ): 5 rankon +10% minden aoe healre. Ennyire aoe heal igényes lesz LK? Kicsit redundánsnak érzem a már meglevő spiritual healing mellett, igazán azt is bővíthették volna.
Guardian spirit (ÚJ): A CD ismeretlen. Egy új hot a célpontra - amit egy őrszellem rak rá. Mindemellett feláldozza magát ha a célpont meghalna, megmentve azt. Igazán stílusos és imba, kérdés, hogy ez a megmentés hogy történik, elnyeli a gyilkos ütést, vagy ha meghalna felgyógyítja pl 50%-ra aztán despawnol? Mindenesetre érdekes és igen potens.

- disc talentek
Persecution (ÚJ): tier1-en a wandspec és ubwill mellé kerül be. Eséllyel inkapacitálják a targetet a holy spellek. Jóság pvp talent.
Mental strength (változás): 10% maxmana helyett 15% intellect. Ez szerintem rohadt jó változás, ugyanis a manaregen az intellecttel is skálázódik 2.4 óta, ez gondolom így marad, ez tehát egy extra regen képességként pve-ben is hasznos lesz.
Aspiration (ÚJ): -20% az inner focus, PI és Pain Suppression CDjére.
Enlightement (változás): Ez a sta/int/spiriten felül már spelldamaget és healinget is növel valamennyivel.
Divine aegis (ÚJ): 3 rank, top rankon a kritikus healek a bevitt heal 30%-ával egyező pajzsot hoznak létre a targeten. Ha lesz hozzá crites healer gear akkor pve-re is jó, ha nem akkor ezt inkább pvp cuccnak érzem.
Grace (ÚJ): itt kezd érdekes lenni a dolog. A flash és greater healek, valamint a Penance is egy 3ig stackelő buffot hoznak létre a célponton ami növeli a ráeső healeket és csökkenti a beeső sebzést. (mérték és időtartam nem ismert)
Rapture (ÚJ): a gheal, flash és penance a healelt mennyiséggel arányosan töltik vissza a party manáját... Hmm shadow priest koppintás :)
Penance (ÚJ): a célpontra egy holy hotot vagy dotot rak, függően attól hogy ellenséges vagy baráti-e.

- shadow talentek
Spirit tap (változás): 3 rankra ment össze 5ről. Ezzel jobban belefér esetleg egy holy vagy disc buildbe is és több pontot lehet a sok új shadow cuccra költeni, ha shadow az ember :)
Improved spirit tap (ÚJ): MD és SW:D critek is adnak egy spirit tap féle regen effektet, juhé!
Improved SW:P (változás): A jelenlegi 2 extra tick helyett +10% sebzés
Shadow focus (változás): A jelenlegi 10% hit helyett sajnos csak 3% hit, de 6% shadowspell költségcsökkentés is bekerült. A gear majd megmondja, hogy ez mennyire nerf vagy buff. Egyúttal 5 helyett 3 pontos lett.
Focused Mind (változás): az új, Mind Sear spellre is hat
Shadow resilience (változás): 4% spellcrit csökkentés helyett 4% fizikai damage csökkentést élvezhet a talent tulajdonosa. Kiváló pvp talent lesz ez így a mostani fos helyett.
Shadowform (változás): immár threat csökkentést is ad. Érdekes. Szerintem nem volt szükséges.
Shadow power (változás): 15 helyett csak 10% critet ad a shadow spellekre, DE növeli a critek méretét, így 150% helyett 200%-osak lesznek a critek. Jó változás, javítja a shadow priest skálázódását a crittel. Nem lesz így se jó, de jobb lesz.
Improved shadowform (ÚJ): a shadowformban használt fade leszed minden movement impairing effektet és 50% interrupt rezisztanciát ad shadow formban használt spellekre. Kiváló pvp talent, nagyon kellett.
Psychic horror (ÚJ): a scream nem fear, hanem horror effektnek minősül. Mint a death coil ugye. Pvp képesség.
Vampiric Touch (változás): én itt a mostani 5% helyett 2% manavisszatöltést látok. WTF? Lehet, hogy a disc rapture miatt nerfelték? De amúgy meg ki rak healer priestet a shadow mellé 2.4 óta és minek? :)
Dark Spirit (ÚJ): a spirit 30%-ával növeli a shadow spelldamaget.
Growing pains (ÚJ): a healing bónusz 20%-ával növeli a shadow spelldamaget. Ezt úgy konkrétan nem értem, a damage gearből adódó bónuszra ez akkor ad +20%ot és így műkszik, vagy hogy? Mellesleg a mind flay adott eséllyel növelni fogja az SW:P időtartamát a célponton.
Dispersion (ÚJ): Ismeretlen ideig 90%-kal csökkennek a beeső sebzések, de nem lehet közben kasztolni vagy ütni. Másodpercenként a mana és hp 6%-a visszatér. Ultimate pvp spell, mellesleg pve-ben afféle evokáció. Nagy jóság.

- képességek
Mind Sear (ÚJ): 5 sec channeled, a célpont és 10 yardos környéke shadow damaget kap. OMG végre egy aoe.

- benyomások
Shadow: a VT nerfet nem tudom mire vélni, de kapott a spriest 3 olyan új talentet is, amivel végre rendesebben fog skálázódni a damage. Lehet, hogy a shadowform extra threatcsökkentése is ide vezethető vissza. A dispersion és az improved shadow form talán használhatóvá teszi pvp-ben a spriestet, mert jelenleg a használhatatlanságig kiszolgáltatott minden fizikai osztálynak, főleg a rugóknak.
Holy: manaregen hegyek, aoe heal boost. A 41 pontos guardian pontos működése még rejtély, de nekem bejön :) Kicsit csalódás, hogy az első 5-6 tierhez szinte hozzá se nyúltak.
Disc: komoly meglepetés számomra az utolsó pár talent, amivel úgy érzem, hogy esetleg a disc priest is nagyon hasznos lehet PVE-ben. Hiányzott is a wowból egy ilyen preventív jellegű heal effekt, amit a Grace ad. A pennance segítségével 2 hotja lesz a disc priestnek és többi healer manáját is töltheti majd vissza, miközben minden healt boostol a célpontján. Nagyon felvillanyozott, ha tényleg PVE-képes lesz, ez lesz a healer talentfa választásom :) Kifejezetten imba MT healer képesség a Grace.

Nincsenek megjegyzések: