A WWS reportokban van egy DTPS rovat, ami azt jelenti, mennyit sebződik átlagosan másodpercenként az ember - az idő alatt amíg sebződik egyáltalán. Ez elég jól mutatja, hogy melyik boss milyen durván üt, viszont sokszor ez a közhiedelemben élő számokkal nem találkozik, legalábbis én azt vettem észre. Lássunk hát pár konkrét számot a WWSeim alapján, kommentárral ZA és T6 bossokból. Mind saját tankolás, a bossnak megfelelő gearben és debuffolással, amit meg is említek.
Csak olyan bossokat elemzek, amiken a boss végig a tankot üti - legalább többé kevésbé. Több killből próbálok átlagolni, ahol van több kill. Van ahol egy sincs, de az érték használható (Gathios).
Jan'Alai maintank | Dodge gear, shield block, enrage alatt TC/demo | 690 DTPS | Ő a legpuhábban ütő boss a listán, mégis gyűlöletes tankolni: gyors támadásai miatt a crushok gyakran nem védhetők és enrage alatt simán 20K feletti burstöt tud betenni a tankba. Pedig az átlagsebzése egy vicc, aggrót alig lehet tartani rajta.
Shade of Akama fülke tank | Aggró gear, TC | 850 DTPS
Akil'Zon | Block value aggro gear, shield block | 860 DTPS | Janalaihoz hasonló probléma áll fenn. Aggro gearben blockolgatva üt 1500-2000eket ami lófasz, viszont ha nem blockol a tank, akár 5K+ crushokat be tud eregetni, ami a különféle aoekkel és lightning boltokkal kombinálva másodpercek alatt tankgyilkos lehet.
Halazzi maintank | EH gear, TC/demo | 890 DTPS | Nem tűnik soknak ez a szám. Azért ilyen alacsony, mert a szétvált fázisban LÓFASZT nem üt, a saber lash fázisban viszont a tankba kínált 9K sebzések nem teszik egy életbiztosítássá a tankolását.
Hex Lord Malacrass | EH gear, néha TC/demo | 920 DTPS | Semmi extra, a warrior lopás tud csúnya lenni a 8K mortallal, meg a paladin az avenging wrath + consec kombóval.
Anetheron maintank | EH gear, TC/demo/shield block | 1000 DTPS | Az egyetlen veszély, ha az NPCk túl sokan ütik frontálisan a bosst és parry burstöt csinálnak. Amúgy dögunalom, mint Rage.
Archimonde | Dodge+armor gear, TC/demo/scorpid | 1005 DTPS | A hűdedurván ütő boss 1K DPSt tol a tankba átlagosan. Hát ez vicc? Nem az. Keményen leviszi a DTPSt a sok debuff és az avoidance gear. Az égvilágon semmi gond nem volna a kihealelésével, ha nem kéne folyamatosan futkározni a tüzek elől és a fear miatt.
Rage Winterchill | Aggró gear, shield block | 1080 DTPS | Death and decayben állva! No comment! Ez egy punyi szar.
RoS | Block value aggro gear, p1 és p3-ban scorpid+shield block | 1280 DTPS | Nem magas az átlag DTPS, viszont egyenetlen az eloszlása. P3ban egész biztosan 2K felett van, iszonyatosan brutálisan és tüskésen kezd ütni, a soul screamek se segítenek a bekapott sebzés alacsonyan tartásában :) A magas aggrószükséglet és a p1 miatt nem igazán lehet avoid gearben tankolni.
Mother Shahraz maintank | Dodge+armor gear, TC/demo/scorpid/ironshield pot/avoid trinketek CDre | 1300 DTPS | A bekapott átlagsebzés itt sem túl magas, viszont rendkívül tüskés. Kaptam itt tegnap 2 db 9K körüli autoattackot, egy 9K lasht és egy 5K közeli fatal attractiont 2.5 másodperc alatt. Dobj a kockával, ha 1-es akkor wipe. Szeretem az ilyen design filozófiát. Ha az offtankok sebződését is beleszámoljuk, figyelembevesszük a sebzés durva burstjeit és hogy mindezt szar SR gearben kell kihealelni, hát kétségtelenül az egyik legnehezebben healelhető boss.
Shade of Akama defender tank | EH gear, TC | 1340 DTPS | Egész magas sebződés - viszont semmi de semmi spikeos nincs benne, a healerek még így is unják magukat.
Najentus | EH gear, TC/demo/shield block | 1380 DTPS | Nem tűnt soha túl nagynak a sebzése, egyedül a hülye fizikai aoeja miatt levert shield block töltetek miatti crushok okozta burst problémás. Tipikus példája annak, hogy nem érződik nagynak a boss sebzése, mert a heal nincs akadályoztatva. Pedig nem üt olyan keveset.
Teron Gorefiend | Passive crush immune gear, TC/demo | 1440 DTPS | A legkeményebben ütő bossok között emlegetik őt is. Valóban nem óvatoskodja el a dolgot, de ha a crushokat sikerül elkerülni, debuffolva a legrosszabb amit üthet az 2 gyors 7-8ks ütés alig 2 sec alatt (parry burst esetén), némi odafigyeléssel ez healelhető.
Kaz'Rogal | EH gear, TC/demo/shield block | 1640 DTPS | Abszolút nem lenne veszélyes, ha nem stunolna. Stun alatt szépen meg tudja sorozni a tankot és akkor mindenkiben megáll az ütő. A raid sebződés alacsony, így ha a manát meg tudják oldani a healerek akkor ez sem veszélyes a nagy sebzés ellenére sem.
Azgalor | EH gear, TC/demo | 1790 DTPS | Bazinagy cleave és autoattackok. Nem crushol. Minden macitank álma. De ha nincs bent maci, megtartja a warrior is, de fáj neki. Mivel a healereknek kb 0 dolguk van a tank healelésén felül, sok sansz nincs a tank elfekvésére. Érdekességképpen a macitankjaink 1400-1800 DTPS körül kapnak itt, függően a dodge értéküktől.
Illidari Council, Gathios the Shatterer | Stamina gear, TC/demo, reflect | 2030 DTPS | 8K-kat autoattackol, mellé ütésenként 2K holy damage, consec, egyéb aoek... Csupa móka és kacagás! Ha a judgementje reflectelve van, nem túl burstös, ki lehet healelni fixen.
Gathiosnál magasabb DTPSt csak Supremus tudott produkálni, de az a csata nagyon függ a tankok számától és aggrójától. Ha szinte végig 1 tankon van a boss, az iszonyatos damaget kap, ha sok tank között forog akkor a sebzés jobban eloszlik. Archimonde is produkált jócskán 2000 DTPS feletti eredményeket, de az gyors wipeokon volt, amikor a sok soul charge és mellékhatásuk lefárasztották a tankot. Meg a többi raidtagot is :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése