2008-09-29

PTR 5 - raidek

Tegnap estefele átruccantunk 9en a PTRre megnézni az új talenteket raiden is. Érdekes élmény volt.
Setup:
- prot warrior
- feral druid
- retri pala
- rugó
- survi hunter
- holy priest
- resto druid
- affli lock
- firemage

Először Karát néztük meg. Már az első trashpakkokon feltűnt, hogy itt valami fennforgás van, mert úgy hullottak mint a legyek. Bizony jóval kevesebb HPjuk volt, mint live szerveren. Később sok boss és trash átnézése után azt láttuk, hogy kaptak egy 30%-os maxhp csökkentést egységesen. Ami eddig 1M hpjú volt az most 700K. Nightbane is vicces volt, asszem egyet se fearelt, leszálláskor elnyomtam a recklessnesst és nem járt le, mire felszállt, meg ilyen viccek. Olyan volt, mint T5+ gearben lemenni egy normál instába. Összehúz-aoe. Ez a 30% nerf bizony azt jelenti, hogy minden másfélszer olyan gyorsan hal meg, mint eddig.

Mivel ilyen körülmények közt Kara nem volt érdekes, átmentünk Gruul's lairbe. Igen, megpróbáltuk 9en letenni Maulgart :) Egyetlen gond volt, hogy a priest add bubiján keresztül nem ment az interrupt és nem volt már szabad DPS rá sehogyse. Szóval ezt otthagytuk :)

Mentünk egy ZAt, itt is folytatódott ez az "egyszer megütöm és meghal" típusú dolog trashen, a bossok is gyorsan fogytak. Akilzonon 770 DPSsel tankoltam (egyes trashpackokon 900-1000), erősen ütö dolgokon gyakran fordult elő, hogy egyszerűen nem tudtam elkölteni a ragemet, hihetetlen volt. Ilyen liveon szinte soha nincs. Volt fent egy glyph of heroic strike és egy glyph of revenge. Ezt feral druid crittel megtámogatva végülis értem hogyan miként nem tudtam elbaszni a raget. 30% körül critel a HS, szép. Trashen továbbra is rage hiány van a legtöbb helyen, de nagy gond ebből nem volt. Furcsa a szerepváltás, itt prot warriorként mindig aggrótarget tank voltam, most a shockwave miatt pl Janalain én lettem az addtank, Lynx trashen is én fogtam az aoet. Működött egyébként teljesen jól.

Szokatlan volt az is, hogy a DPS nem nagyon volt a tank közelében szinte soha sehol. Nalorakkon és Akilzonon általában a tank alatt és felett 5%kal van minden DPS a macirunokon. Itt ezeken a bossokon a DPS általában a tank 50-60%-ánál állt, illetve az alatt. Végre valahára baszki. Nagyon szenvedős liveon, hogy a DPS durván túlskálázza a tank aggrót. Mindemellett a crushingok miatt nem lehet csak úgy eldobni a shieldblockolást és a TC/demo használatot. PTRen nincs crush, így abban tankolsz amiben akarsz (crush elkerüléshez egy ~50-55% körüli total avoidance ajánlott), nem kell SBre elkúrni a raget és persze a threat jobban skálázódik. SOKKAL jobban. Megnyugtató, hogy még mindig leverem a macitankról a mobokat 40-50 rage indulótőkével :) Nem megnyugtató hogy berzerk alatt ő ugyanezt megcsinálja az én mobjaimmal úgy, hogy ki se targeteli őket :DDD Aoe mangle spam pew pew :D

A DPS szerintem elég balanszos, hosszabb csatákban (bossokon) eléggé egyben volt az egész mezőny. A lockunk nem hozta a liveon megszokott 2K dpst de ugye nem volt SP és amúgy is a destro lock nem ér :) Viszont 1300-1400 körül hozott affliként, a többi DPS is etájt volt. A hunternek és rugónak voltak problémái a megfelelő rotációk kialakításával, de ez majd alakul. A retripalát kéne csak kicsit seggbenerfelni, rövid csatákban a burstös sebzése miatt szinte fixen első volt 1400-1600 DPSsel, szaros T5 körüli cuccokban. A kezében még a Maulgar féle lila kalapács volt, skandalum :D Újdonság az 1 perces repentance is, amit többször is használtunk CCnek, teljesen olyan mint a sap.

A "macirun"-t 10 perc megmaradó idővel fejeztük be 9en úgy hogy nem siettünk és a lynx trash nagyrészén a hunter nem volt jelen, mert valamit állítgatott. Nem csodálom, hogy nem akarnak ezután itt macit osztogatni, nem volna sok értelme. A 4. ládából is a 3-asban megszokott ring esett.

A két manatöltő (retri és survi) jól működött, bossok előtt ivott kicsit a kaszter részleg, amúgy nonstop kaszáltunk.

Hatalmas könnyebbség volt, hogy a legtöbb buff már nem party hanem raidwide, sokkal könnyebb volt a raid beállítása.

Úgy gondolom azért lettek ilyen durván nerfelve a raidekben a mobok, mert egy csomó kaszt manaháztartása gyengébb lett, de igazából nem tudom, mert managondunk nem volt itt. Lehet hogy 25 fősökben majd lesz, ez vagy kiderül vagy nem, de az biztos. Működik a "potion sickness", egy csatában csak 1 potit lehet tolni. Ez most nem debuffként van megcsinálva, hanem egyszerűen a poti CD nem fogy el csatában.

Nincsenek megjegyzések: