2008-09-22

PTR 3

Tovább bohóckodtunk a PTRen.

1) Ismét tankoltam egy heroic SHt, mostmár a nerfelt TC és devastate után. Kicsit aktívabban tab/cleaveltem, iszonyatos DPS jön ki a tankból is így. Overall 800 DPS körül voltam, bossokon 700-800 és egyes multipullokon 1100-1200 DPSig mentem fel tankolás közben. Ezen rendszeresen leszakadt az arcunk, persze volt nagy öröm meg bódottá. Nagyon fun így tankolni, hogy igazán veszélyesnek érzem a karaktert. 80ra szerintem a DPS megint túlskálázza majd erősen, jelenleg ez a magas DPS alapvetően a sok +15% crit talentből adódik, nem fog annyira jól skálázódni 80ra és azután már. A shockwave nagyon erős, igazából el lehetne evezni úgy is, hogy tankolom a dps célpontot és nyomogatom a shockwavet, a healaggrót megtartja. De a warrior tankolásban pont az a szép, hogy aktívan kalimpálni kell és érdemes is. Ezt a tabolási szükségletet továbbra is ki lehet elégíteni sw mellett is :)
A lock végig tudott SoColni, aggrót nem nagyon húzott vele.
Most nem voltak érdekes 30K aggróelőny melletti aggróvesztések, viszont pl egy pullon amíg futottam LOSba, ráfordult az egész pakk a pala healerre aki épp ÜLT... Nocomment.

2) Heroic MGTbe mentünk, itt az eddig healelő pala ki akarta próbálni a tankolást, úgyhogy a warriorok elmentek respecelni. Anser dw furyt én meg egy arms buildet választottam. TG furyt kellett volna próbálni de az most broken és nem lehet dual wieldelni a 2kezeseket vele, szóval baze :) Én azt a buildet próbáltam, ahol a rend tickekre 30% eséllyel procol az 1sec cooldownos overpower. Ez vagy nem működik vagy kurvára nem volt szerencsém, de nem nagyon jött fel az overpower azt kivéve amikor tényleg dodget ütöttem. Ráadásul a battle stanceben való dpselés kibaszottul szar. Nincs WW, nincs pummel, nincs intercept. Komolyan élvezhetetlen. Rövid pullokon semmit nem tudok csinálni, felrakom a rendet, tolok egy MSt és meg is halt a mob addigra, nevetséges. Lehet, hogy egy sudden death buildet kellett volna kipróbálnom 2 gyors 1kezes baltával, ahogy azt javasolták az EJn is :) Alapvetően nekem minden DPS warrior builddel az a komoly problémám, hogy nem nagyon van spamelhető instant támadás, ezért vagy unatkozok 2 MS/BT közt, vagy épp nem tudom hirtelen hova elbaszni a full ragebart. Tudom, slam meg minden, de pl egy multipullon hova slameljek, cleavelni illik meg WWzni, lehetőleg SS alatt :) A régebben live szerveren próbált BT/slam build az egyetlen DPS spec amit élvezhetőnek tartottam. Lehet hogy most is azt kellett volna kirakni :)
Vexallus után gyorsan visszaspeceltem protra, soha többet nem voltam 800 DPS alatt egy pullon az biztos. DPS gearben shockwave über fasza, 3K feletti critek szépen, jól le lehet vele húzni a mobokat :D
A beépített scrolling combat text totál használhatatlan. Tankként csak arra van szükségem, hogy a képernyőm közepét ló betűkkel telespameljék. Így kikapcsoltam. DPSként viszont emiatt szoptam mert egyszerűen nem tűnt fel ha sebződök, így lehúzott mobokba meg Kael gömbjeibe (némi laggal rásegítve) is sikeresen behaltam, nagyon kurvaanyáztam :) Nem mintha DPSként nem zavarna a kép közepére baszott sok szám.

3) Beléptem végre a príszttel is. Kiraktam egy 11/0/50-es shadow specet és elmentem Blasted Landsre tesztelni, mert ugye a 80-83as dummykkal 70esként nem sokat tudok csinálni, thx Blizz :D Az első próbán volt a mobon coe és 10 scorch, nagyon odabaszós 1400-1600 DPS jött ki. Liveon szétbuffolva flaskkal, ele shammyval és ISBvel 1350 körül van a max DPS amit ki tudok tolni tank&spank csatában. Szóval ahhoz képest ez szép volt. Aztán a coe meg scorch is megszűnt mobon, úgy 1100-1200 DPS jött ki gyakorlatilag unbuffed, amivel szintén elégedett vagyok. Hozzá kell tenni, SW:Dt nem tudtam tolni mert a VE nem healel 1 hpn álló mobból semmit. Furcsamód mintha a DP se gyógyított volna. A mana gyorsabban fogy úgy tűnik, de ez érthető is a VT nerf miatt. Mindenesetre potival, fienddel egy 5-6 percig biztos el lehetne DPSelni így is, annyira nem gáz. Raidben, buffolva tovább is.
A DPS ciklus nem lett egyszerűbb az "örökre" fennmaradó SW:P-vel sem, ugyanis lett helyette devouring plague, ami teljesen átvette az SW:P helyét a ciklusban. Az SW:P leeshet, ha sokáig nem tudom dpselni a célpontot (pl futkározós csata), erre figyelni kell, emellett meg az MBt kell nyomni állatira mert abból aktiválódik most a VT manavisszatöltése és az improved spirit tap is. Nem mellesleg maxmanával arányos a VT visszatöltése, úgyhogy hirtelen a spelldamage helyett 3 új manaregenerációs statunk van: intellect, spirit és crit :) Ugyanis az MB/SWD critek aktiválják a mini spirit tapet, ami az én unbuffed 190 spiritemmel nagybüdös lófasz kategóriába esett jelenleg. Az 5/5 MB is kvázi kötelező a regen miatt, eddig el lehetett szórakozni kevesebb ponttal is rajta, mostmár igazán nem érdemes. (Szerk.: mivel 15sec a replenishment buff, így ez talán mégsem fontos) Nem tudom melyik lesz a nyerő regen stat shadow priestnek, én a spiritre tippelnék.
Dot timer nélkül is viszonylag kezelhető volt a dolog, csak a VT idejét kell figyelni a célponton. A DP adja magát, ugyanakkora a CDje mint a duration, így egyszerűen CDre kell tolni, nem kell hozzá dot timer. Amíg egyhelyben állsz addig megy az MF (ami faszán critel már!), amitől az SW:P fent marad, nem is kell rá figyelni. Gyakorlatilag minden MF feltolja az SW:P hátralevő idejét 18 secre, ennyi a történet. Egyhelyben állós csatában nem eshet le.

Egy guildtársam volt egy ZA pugban PTRen és azt mondja minden boss úgy hullott, mint a légy, 2 perc alatt eldőltek pedig nem volt kivételesen durva DPS (1000-1400 közt a legtöbben). Lehetséges, hogy a raidbossok HPját erősen nerfelték? Azt tudom, hogy az 5fősök változatlanok. Viszont sok DPS és healer osztály küzd manaproblémákkal, lehet hogy emiatt a raidbossok HPját erősen nerfelték, hogy végig lehessen bírni?
Sajnos konkrét adat nincs azon kívül, hogy 2 percesek voltak a ZA bossok, akinek van tapasztalata a témában az mondja. Igen, ki van írva a bossokra is a HPjuk, de a srác nem nézte meg, ez van :D

1 megjegyzés:

Twinsen írta...

Hai,

Ja, noob voltam, nem néztem meg a kiírt HP-kat, de van egy képem, amin látszik a Halazzi után készült recount, itt: http://www.istenostorai.com/index2.php?option=com_datsogallery&func=wmark&oid=363

Összeadva az eredményeket 1,004,099 kiosztott damage jön ki, míg a legutóbbi (7.maci) ZA runon több, mint 300k-val több sebzés látszik a Halazzi fighton. Ez ~26%-al kevesebb HP-t jelent, ami azért erősen meglátszik.