2008-09-09

LK tankolás

Elég sok változás történt az utóbbi hetekben, hónapokban a warrior tankolást és talenteket illetően az LK bétában. Egyre valószínűbb, hogy a véglegeshez közelítő változatot látunk, ezért írok egy újabb kis esszét az LK warrior tankolással kapcsolatban.

Nagyobb változások skillek terén:
- shield wall: 5 perc cd, 60% redukció, 12 sec (30 perc/75%/10s jelenleg)
- recklessness: 5 perc cd, a következő 3 sárga critel, 12 sec (30 perc/minden critel/15s jelenleg)
- retaliation: 5 perc cd, 20 támadás, 12 sec (30 perc/30 támadás/15 sec jelenleg)
- az sw/reck/ret cooldownja ezentúl nem közös, bár egyszerre asszem továbbra sem aktiválhatók, de a lényeg az hogy nyugodtan használható bármelyik anélkül hogy a többit hosszú időre kizárnád a játékból.
- thunderclap sebzése drasztikusan buffolva lett és skálázódik az APvel, viszont 6sec CDje lett a mostani 4 helyett. Glyph segítségével 8 célpontosra bővíthető! (Sebzése 300+12% AP, ez még talentből duplázható. 2K APvel 1080 sebzés célpontonként, valamint critelhet is már.) A cooldown növelés emellett nem nevezhető nerfnek, főleg hogy a mostani 4 sec CD nem passzol a global cd-hez, ezért valójában csak 4.5 secenként használható, ha mást is akar csinálni az ember.
- revenge kapott egy új, elég durván buffolt rankot és APvel skálázódik
- heroic throw skill, ranged pull és talentelve silence némi sebzéssel és extra aggróval!
- shield block duplázza a block valuet 10 secre, +100% block esély és korlátlan töltetszám.
- defensive stance elvileg a salvát is tartalmazni fogja, azaz annyival több aggrót fog csinálni a mostani felett, hogy a bos megszűnését ellensúlyozza.

Nagyobb változások talentek terén:
- a stalwart protector talent ami raget adott avoidance esetén, megszűnt. Pontosabban parry esetén 6 raget ad, arms 17 pontos lett Justified Killing néven.
- incite úgy néz ki nem csak defben adja a crit bónuszt
- shield mastery leszedve 2 pontosra és letették tier6-ból 3-ba, egyesítve az improved shieldblockkal!
- improved shield bash új neve Gag Order, az eddigi effekteken felül a heroic throwra is ad silence effektet!
- vigilance a védett célponttól elvett 10% aggrót a warrior aggrójához teszi hozzá!
- improved defensive stance csak 2 rank már, a megszokott hatást adja PLUSZ minden elkerült ütéskor procol egy 12secig tartó +10% damage buffot adó enrage effektet. Ez komoly aggró boost.
- critical block 3/3-ra kirakva 15%-kal növeli a shield slam crit esélyét! OMG
- sword and board: 3 rankra redukálták, +15% devastate crit esély és minden devastate 30% eséllyel procolja a megszokott effektet. (SS cd nullázása, ingyen SS)
- damage shield: 2 rankra kirakva a block value 20%-át sebzi vissza minden ütésre, mint a thorns képesség! Ezzel végre lehet majd a palákhoz közelítően aoe tankolni a TC buffal és shockwave-el együttesen!
- warbringer talent: a charge combatban és defenzívben is használhatóvá válik, 40 pontos a követelménye. Ez pvpben és 5fősökben teljesen jó lehet ebben a formában!
- vitality lement 3 rankra. 5% sta, 10% strength helyett most 6+6%-ot ad és ide került vissza a 6 expertise is amit a definance eltávolításával elvesztettünk a béta elején. Ez sajnos kisebb protDPS nerf, de valahogy elviseljük :)
- arms ágon az impale lejött 12 pontosra, ezzel kb minden tankbuildbe belefér, nagyon jól párban áll a sok crites talenttel amit a prot ad!

Összefoglalva: a revenge kivételével minden fő tank skillre van +15% crit esélyünk jelenleg. (SS, dev, HS, cleave, TC) Crueltyvel simán unbuffed ~25% crit esélye lesz egy tanknak ezekre a képességekre. Az aoe aggrótartás a buffolt TC és a damage shield talent miatt jelentősen könnyebb lesz. A prot DPSt buffolja a minden stanceben működő incite és a 15% devastate crit bónusz, valamint a tankbuildekben is elhozható impale.

Elég sok érdekes lehetőséget nyitnak meg a mostani talentek/skillek és ezek együttes használata. Példák:

1) warbringer legnagyobb előnye, hogy nem kell két pull között battleba visszamenni, hogy chargeolni tudjon a tank, így ha a következő pakk húzható chargeval akkor lehet raget tartalékolni. Mindemellett a charge által generált rage nem vész el stance váltással, hiszen nem kell stance váltás. PvPben is hasznos, valamint PvEben is egy kényelmes módja egy elkóricált add felszedésének, hogy nem kell stancet váltani egy interceptre.

2) shield block BV duplázó hatása miatt komoly aggró boost képesség lehet: pull elején az első vagy második SS előtt érdemes elnyomni néhány combos shieldslam érdekében. Jól kombózik a damage shield talenttel is értelemszerűen. Mindemellett nem hátrányos ha pont egy pull elején van extra mitigációja a tanknak, könnyebbé teszi a healaggró gyors meghaladását. Simán 800-1000 blockvalue kihozható lesz kék gearben, 2K/4K blokkok a pull első 10 másodpercében elég komolyak lesznek szerintem. Kérdés, hogy marad-e elég sebződés emellett tankolni :)

3) retaliation ilyen rövid CDvel simán használható nagyobb aoe pullok előtt, aoe aggróépítés fokozására. Egy ret+shockwave+TC és mehet az aoe akár. A retet a jelenlegi formájában szerintem kb szintlépkedés óta nem használtam soha semmire. Nagyon jó lesz neki ez a drasztikus CD csökkentés.

4) heroic throw nem csak kaszterek húzására jó, hanem mivel ingyen van és instant, akár chargeoláskor fixen elnyomható egy kis extra aggró reményében. PvPben a hasznossága gondolom nem igényel magyarázatot.

A mostani TC/shockwave/damageshield triád segítségével könnyen elképzelhető egy protos, tankgeares szintezési folyamat, 4-5 mobonként húzva volna érdemes haladni. Ezt majd megvizsgálom ha lesz alkalmam :) Mivel szinte minden skill APből fog skálázódni, a mostani tankgear eléggé elavult lesz. A tankcuccokat visszamenőlegesen megváltoztatják, főleg avoidance helyére jön majd be strength, egyéb változást nem látok.

14/5/52 amit első ránézésre kiraknék friss 80asként.

Nincsenek megjegyzések: