2008-01-02

Priest szófosás

Ahogy ígértem, írok kicsit a priest szintezésről, illetve a 2.3as patch óta megújított szintezésről úgy általában.

Szado priest továbbra is godmode, nem nagyon lehet vele behalni, egyes 2 szinttel magasabb eliteket is úgy tudok ölni, hogy át se ütik a pajzsot mielőtt meghalnak. 2-4 normál mob megoldható egyszerre, stbstb.
Az itt következő "észrevételkupac" kifejezetten a szintlépésre vonatkozik, annak is főleg az Outlands előtti részére. Második priestem ez, a mostani új élményeim a következők:
- silencet nem raktam ki, tök felesleges. Sebző spellek megszakítása nem szükséges, healek ellen meg annyi módon lehet védekezni silence nélkül is, hogy nem szükséges ez a képesség. Fear, chastise, mind controllal mana ellövése/heal CDre rakása, mana burn vagy egyszerűen csak olyan a DPS hogy meghal mielőtt healelne. Szerintem a silence legfőképp pvp képesség, 20 yardos hatótávja, magas CDje és manaköltsége, pótolhatósága számomra elpazarolt ponttá teszi egy leveling specben.
- intenzíven használni kezdtem a mind control és mind soothe spelleket, ezek hihetetlenül jók! Egy 3-4 mobos pakkot legalább 1 mobbal meg lehet rövidíteni MCvel (mikor a halálán van, MCt megszakítani és mindblast rá), a healermobokat lehet semlegesíteni, fasza. A mind soothe meg rengeteg felesleges csatát spórolt meg nekem, ogrékkal teli barlangokba másztam be bányászni csata nélkül. Volt Searing Gorge barlangjaiban olyan jelenet, hogy 2 mobbal harcoltam, manám alig volt, arrébbmenni nem tudtam a szűk járatban és jött egy patrol - dobtam rá egy mind soothet és így simán elsétált mellettem másfél méterrel... Mivel a mind soothe shadow spellnek számít, így hat rá a shadow focus talent - ezért a max 2 szinttel magasabb mobok is csak 1% eséllyel resistálják; +3 szint esetén 7% esély van a kudarcra. Nagyon megbízható spell, csak két resistre emlékszek pedig rengeteget használtam. Sajnos aki nem shadow talenttel használja és hit gearje sincs fent az a standard resistekre számíthat. (azonos szintű mob 4%, +1 szint 5%, +2 szint 6%, +3 szint 17%)
- mana burn alacsony szinten nagyon jó volt, de magasabb szintű moboknak már gyakran olyan nagy a manapooljuk hogy nem éri meg elburnölni. Ez a spell nem tökéletes így és talent nélküli 3sec kasztideje elég kényelmetlenné teszi. Alacsony szinten a chastise faji képességgel párosítva kaszter mobokra 2 manaburnt is be lehetett vinni mielőtt az első spelljüket sikerült ellőniük: manaburn (aggro), chastise (2sec stun), manaburn - és csak ezután landolt a kaszter első spellje. Mivel sajnos holy spell, a shadowform megkapása után effektíve nem használom már.
- ezennel nem csak kiraktam a vampiric touchot, hanem használtam is - gyakorlatilag 50. szinttől a mind blastot félretettem, az addig bevált MB-SW:P-MF-MF kezdőszekvenciában az MB helyére bekerült a VT és ennyi. Egyes szinteken drágább az MBnél, de a végsebzése nagyobb és elég sok manát ad vissza már 50. szinten is ahhoz, hogy manahatékonyabb legyen az MBnél. A damage gear gyarapodásával ez különösen érezhető. Meg kell jegyezzem, hogy az improved SW:P talent szintlépésre nem szükséges, a mobok ritkán élik meg az extra 2 ticket az outlands előtti területeken.
- most kipróbáltam, hogy mi történik ha nem sprit gearbe öltözök, hanem spelldamagera fókuszálok. Videával 300++ spiritem volt 58. szinten, Delicate csak 200ig jutott. Ellenben rajta nem 40, hanem ~180 shadow damage gyűlt össze Outlandsra érve. Határozottan gyorsabban öl Delicate, de a downtime gázos tud lenni, ha chainpullra kényszerül az ember akkor elég gyakran inni kell. Videa esetében szinte soha nem kellett inni, igaz a csaták durván 30%kal hosszabbak voltak. Nem tudom eldönteni melyik a jobb, ízlésére bízom mindenkinek, hogy melyiket választja. Azt azért meg kell jegyeznem, hogy a draenei racial (symbol of hope) elég hasznos "oh shit" button kiürülő manapool esetére. Az improved psychic scream talent mindkét papomnál hasznos volt, Videának annyira nem volt downtime hogy csak a fear CDje limitálta, Delicate meg olyan gyorsan ölt, hogy azért nem járt le a CD még így sem időnként.

A felszerelésemet az alábbi súlyozás szerint válogattam meg most: 3 spelldamage:3 spirit:2 stamina. Magyarán a spelldamage/spirit volt az elsődleges stat és másfélszer fontosabbnak tartottam őket, mint a staminát. Az int irreleváns. Nem számolgattam persze, csak megsaccoltam, hogy a fent leírt aránypár szerint kb. mennyire erős a cucc és ez alapján döntöttem, hogy kell-e.
Kb 30. szint felett semmi értelmeset nem sikerült venni az AHból pár craftolt/world drop kéken kívül, a zöld "of the whale" és egyéb cuccok 95%ban gagyik voltak. Alapvetően aki nem intre és/vagy critre öltözik az nagyon elrontani nem tudja a szintező szado priestet.

-- * --

És most általánosságban a 2.3as szintlépés élményéről. Egy szóban: fantasztikus! Iszonyatos mennyiségű extra fejlődési lehetőség jön a következő forrásokból:
- jelentősen növelt quest XP érték 30 felett, valamint a csökkentett XP igény szintenként
- a group questek csaknem mindegyike solozható lett bármilyen osztállyal, mivel csak nagyon kevés mob maradt elit: ezek is általában quest chainek "főbossai", mint pl King Banglash. De pl elit maradt a Captain's Chest óriása is. Ezek nagyrésze solozható megfelelő osztállyal/skillel.
- javított quest rewardok és instance dropok: több spelldamage item van mint eddig! De persze a melee oszályoknak is bekerült pár hit/crit/ap cucc. Nem túl jelentős, de ottvan.
- jelentős mennyiségű extra quest került be Dustwallow Marshba és személy szerint nagyrészüket ötletesnek és szórakoztatónak is találtam. (Ld Lurker utánzat ágyúzása egy régebbi postomban)
- pár extra flight node került be, allisoknak pl az STV északi végén található Rebel Campba telepített griffek könnyítik az életet.

Mindezeknek köszönhetően gyakorlatilag bármelyik 10 (nem egybefüggő szintsávot lefedő) zóna kihagyható 1-58ig, komolyan. Egyedül UnGorot utálom azok közül a mapok közül amit most végigcsináltam. UnGoro egyszerűen kurvára hatékony, van rajta vagy 2 gyors szint 52+ként is, hiába rühellem nem lehet kihagyni, helyette most menjek Felwoodba ami egy ótvar hely? :)
Sokan utálják STVt, bár ezek nagyrésze pvp szerveren játszik... :) Én pl szeretem azt a mapot és most is totálisan kipucoltam rajta minden questet, kivéve talán valamelyik Kurzen questet ahol tablet darabokat kell gyűjtögetni a trollokkal teletoszott romokból. Különösen jó meglepetés volt például, hogy a Stranglethorn fever questet is csodásan lenerfelték - csak 1 gorilla fang kell az idézéshez, nem 10 és nem 4-6 majom érkezik zsinórban hanem 3x1 db :) így mondjuk túl könnyű lett, de az eredeti a saját szintjén szinte szólózhatatlan, warriorral retaliationnal meg tudtam oldani (+fear, kötözés, whatever) de asszem nem ez az általános.
Úgy érzem kivételesen nagyon jó munkát végeztek a Blizzardosok ezzel a változtatással, nagyrészt élveztem a levelupot.

Nagyságrendileg ez volt a programom - kb szintenként mapot váltottam, hogy mindig zöld-sárga questeket csinálhassak:
1-20 draenei kezdőterületek
20-24 Redridge + SFK boostok
25-30 Duskwood, Wetlands és egy kis Redridge
31-36 Southshore (Alterac), STV, Arathi
37-38 Dustwallow
39-45 Arathi, Alterac, STV, Tanaris, SoS
46-49 Hinterlands, Tanaris, Feralas
50-55 Searing Gorge, Ungoro, Felwood
56-57 Burning Steppes
57-58 WPL, majd pár boe cucc leadás EPLen és ding

Tényleg érdemes mapot váltani, van pár jól fizető quest ami amúgy is igényel nagyobb közlekedést (Violet Tragan begyűjtés, Gammerita fotó, Portói bor gyűjtés Hinteren pl) és továbbra is a legtöbb régi map 5-10 szintet ölel fel, pl Tanaris kalózos, wastewanderes része 44 körül ideális, a déli ogrés/dew glandos/insect partos rész meg 48-50.
Erőlködés nélkül, csomó AHban üldögéléssel, játék mellett fórumozással, szürke questek repuért csinálásával, skin/mining kimaxolással, SW exalted elérése mellett 5 nap 12 óra alatt lettem 60 (kb 5 nap 4 óra volt az 58). Nem mellesleg a HSem Shattba lett letéve még lvl20 előtt, így gyakorlatilag 1-58 kb 5x használtam csak - kontinensközi utazásra főként. Pedig több időt spórolt volna meg mapokon belül/fővárosokban használva. Jó útvonaltervezéssel "CDre lehet nyomni" :)
Nem voltam egy PUGban sem, guilddel párszor csináltuk DMet, 3 20 körüli emberrel kipucoltuk egyszer Stockadest (sose voltam még ott ezelőtt :D) és egyszer kaptam egy guildtárstól ZF boostot mert a barátnője magét is levitte, én meg hozzájukcsapódtam. Illetve ugyanő vitt párunkat 3-4 SFK boostra 20 körül, a feline mantlet vmi 50+ szinten is viseltem, az Odo's ley staffot meg úgy 45-ig :DDD
Azt mondom, ha most valaki fókuszáltan, jó HS elhelyezéssel, pöcsölés és pugolás nélkül questel az simán 4 nap alatt 58as lehet.

Ami fixen szar volt a szintlépések alatt, az a mining skill húzása. Úgy gondolom nem követtem el túl fatális hibát azzal, hogy csak 10. szint körül vettem fel és nem 1-2 órával korábban. Már 100as mining alatt is szó szerint grindelnem kellett a copper/tin bányákat, hogy a bejárt területekhez képest ne maradjon le a skill. (mert ha az megtörténik akkor megáll a fejlődése) 58. szinten ~260as miningem volt, több órás Burning/Searing túrás kellett a 300hoz, nagyon idegesítő volt. Sose voltam pedig lusta megölni akár 3-4 mobot is egy node eléréséhez, vagy mind soothevel bemenni 10 ogre mellett egy barlanga 1-1 skillupért, mégis grindelni kellett a mininget a végén. Pénzzel viszont nem volt gond, 3 kéket is találtam, nem sok szarra költöttem és az eladott bőrök/ércek elég szép pénzt hoztak, 60on durván 100g hiányzott az epic hátashoz.

Outlandsen eddig annyi élményem van, hogy amíg 60on meg nem kaptam az új rankokat szinte minden fontos spellből addig 2-3 mobonként fixen inni kellett, utána jelentősen javult a dolog.

Tegnap este egy kis boostot kaptam normál UBben, 61esként DPSeltem. Nem tudom eldönteni, hogy ez nem nekem való, vagy csak a kurvaszar net miatt (20-35% packet lossom volt végig), de nem volt olyan jó szórakozás. Hosszabb életű singletarget pullokkal nem volt gond, érezhető hogy a szado priest ezekben jó. Sikerült egyes bossokon és boglordokon 400-430 DPSt tolni. Multitarget pullokban viszont nem tudom mit csináljak. 70es pala tankunk volt, így az aggro nem volt gond, de nemtom egy 62-64 fury warrior hogy a faszba tartaná meg a 400-500 TPSt amit így threatcsökkentő talent nélkül csinálok VTvel :D Na szóval nem vagyok túlzottan pug kompatibilis jelenleg.

Multipullokkal 2 gondom van:
- a DPS target gyorsan hal és ez a szado priest gyengéje. Gyorsan haló célpontba nem tudok optimális DPSt tolni és ez kurvára idegesítő. A dotok 3s után kezdenek tickelni, az MF magában alacsony DPS, az MB/dotok pedig drágák, az SWD (majd ha lesz) visszaüt.
- nem tudom körbedotolni a teljes pakkot, csak ha pala tank van, de akkor se túl látványos, mert a manahatékonyság az egy nagy nulla.

Lehet, hogy csak rá kéne éreznem, majd remélem újra lesz alkalmam DPSelni hamarosan.

A netemet meg megjavítottam, egy új wireless network jelent meg a környéken és azzal interferáltam. Channelt kellett váltani a routeren és azóta tökéletes. De mire rájöttem, szétbasztam az idegeimet rajta...

Nincsenek megjegyzések: