2008-11-28

Naxx-10 kisokos 2: Abomination wing

Tegnap lement Loatheb, nem sokat tudok hozzátenni a leírt taktikához, ügyelni kell a spórák folyamatos felvételére és hogy ne csak 1-2 emberre menjen, hanem minél többre.
Levertük még Patchwerket is, majdnem elsőre... Grobbulussal szenvedtünk viszont, pedig nem túl bonyolult.

Abomination wing / Undor szárny

A harmadik szárny, amit végignézünk, az abok lakóhelye. Construct wingnek is hívják.

Patchwerk trash: dagadt abok, némelyik mérget köp, azt el kell fordítani a raidtől. Vannak még szép kis slimeok, amik elég gyorsan repopolnak, van egy teljes szobányi slime is, azokat összehúz aoe. Csomó helyen található ezen a szárnyon zöld trutyi amibe belelépve a tulajdonságaink ideiglenesen drasztikusan csökkennek, ennek eredménye az, hogy mindenki elveszti 50-70% hpját miután átmegy egy ilyenen, teljesen értelmetlen timesink, nem tudom minek van benne a játékban, de ez van. Patch termében van pár abo és humanoid pakk, ezeket mind ki kell pucolni mert a boss behúzásakor aggróznak és az persze wipe.
Patchwerk: egy bazi nagy abomination.
Képességei:
- üti az aggróelsőt, nem túl nagy ütésekkel amúgy.
- az aggrómásodikra használja a hateful strike képességet. A HS használatakor az első két aggróhelyen szereplő ember plusz aggrót kap. Referencia: #1, #2, tessék mindkettőt elolvasni. NEM kell a meleet bemártani a trutyiba hogy alacsony HPjuk legyen. Az nettó faszság. Csak várják meg hogy a tankok beleüssenek a bossba, egy pár másodperc és már nem tudják túlaggrózni az offtankot.
- 6 perc után enragel és szétbasz mindent.
- 5% hpnál szintén enragel és megpróbál szétbaszni mindent.
Taktika:
Pull után mindenki vár pár másodpercet hogy az OT is beleüssön egy kicsit, utána már fixen a két tank lesz az aggrólista elején. Max DPS, max HPS. A jobban felszerelt tankot kell hateful strike tanknak betenni, mert a HSek a durvák, 24K armorra 8500-9000eket ütött, másodpercenként.
Nálunk a leginkább a healer manával volt gond, ezért úgy 5 perc volt rá reálisan, utána a healerek kiszáradtak végleg. De azért sikerült.
5%nál a még meglevő oh-shit buttonokat nyomják el a tankok (last stand+shield wall vagy ezek megfelelői). A hero/bloodlust használatot célszerű úgy belőni, hogy kb koppra 0%nál érjen véget, hogy az enrage alatt is legyen növelt DPS és HPS. Magyarán 45 seccel azelőtt, ahogy a bosst meghalni várjuk.
A HS tank vigyázzon hogy ne húzza le a maintankról mert akkor szerepet cserélnek és a rosszabbul gearelt tank fog HSt kapni, ezt sajnos tegnap sikerült megcsinálnom és nem volt jó vége :D Warriorokkal tankoltuk, egymásra raktuk a vigilancet, -3% sebződés rulez.
Ha van mage, jöhet amplify magic a tankokra, mert itt minden sebzés fizikai.

Unbuffed tank statok amivel sikerült megcsinálni:
maintank: 20.5K armor, 21.7K hp, 33% dodge+parry
HS tank: 22K armor, 25.4K hp, 36% dodge+parry

Egy elég jól felszerelt holy pala volt és egy rosszabbul gearelt resto shammy és holy priest.


Grobbulus trash: Patchwerk után van a raidelés egyik legszégyenletesebb "trashe". 3 sávban slimeok mozognak balról jobbra folyamatosan. Ha nem sikerül pontosan 2 slime között középtávolságban átmenni akkor kb 30K sebződés keretében elpatkolsz. Kibaszott kreatív és még annál is szórakoztatóbb. Asszem régen volt vagy 10 sáv belőlük, még anno a legendás Furä is megemlékezett róluk egy nagy kurvaanyázással valamelyik Naxx videójában. Remélem Grobb halálakor despawnol ez a fostenger.
Grobbulus: elvileg óriás.
Képességei:
- méregtócsa: durván 15 másodpercenként maga alá fingik egy méregtócsát ami 2000 DPSsel sebez és egyre terjed, kb 1 percig, majd elenyészik.
- slime spray: 6-7K sebzés frontálisan a boss előtt mindenkire. Ha ez nem volna elég ok arra, hogy senki ne álljon elé és ne legyen a raid felé fordítva, akkor még az is idetartozik, hogy akit a spray megüt abból egy fallout slime nevű add spawnol.
- mutating injection (disease): random emberre lövi 20 secenként, később egyre gyakrabban. Az áldozat 10 másodperc múlva VAGY ha leszedik a diseaset, 8Kt sebezve "felrobban" és hagy maga alatt egy ugyanolyan táguló 2K dps méregtócsát, amit a boss is hagy maga alatt.
- berserk: 6 perc után a boss 1000%-kal durvábbakat üt és kivégzi a raidet.
Taktika:
Ranged és healerek középtájt állnak. A maintank a terem falai mentén körbe-körbe járkál a bossal folyamatosan. Amikor méregtócsát köp a boss, akkor kell vele hátrálni egy kb 10 méternyit, hogy némi tágulás után is legyen elég sok hely a 2 legfrissebb tócsa közt.
Aki mutating injectiont kap, az azonnal kifut a boss MÖGÉ egy szabad helyre két méregtócsa közé és ott rakja le a saját tócsáját. Heal kell majd rá, a tócsa lerakása után azonnal vissza kell futni a raidbe. Ne a boss ELÉ rakjuk a tócsát mert akkor jól kibaszunk a tankkal meg a meleevel, akiknek ezen át kell majd haladni vagy ki kell kerülni ugye.
Az injection disease, NEM SZABAD leszedni, mert akkor azonnal kisül, sanszos hogy még a célpont nem hagyta el a raidet és jól megszopatjuk ezzel egymást.
A slime sprayből spawnoló fallout slime-okat az offtank felveszi és a dps azonnal átvált rá. A slime is aoeban mérget sebez, ezért a melee dps végig a bosson van, csak a ranged kezeli a slimeokat. Az offtank szintén körben megy a maintank után, csak 1 kicsivel bentebb a terem közepe felé - úgy, hogy a boss méregtócsáiban már ne álljon, de az addok tócsáit se kapja meg a ranged/heal szekció. Ha ő kapna injectiont akkor ugyanúgy próbáljon meg a terem legszélén pukkanni és aztán visszamenni a "belső sávra".


Gluth: démonkutya. Nem tudjuk csonttal lenyugtatni, vagy hunterrel befogni, ezért meg kell ölni.
Képességei:
- tauntolható.
- nem üt durván, 3500 körül.
- mortal wound: egy nagyobb instant ütés, ami feltesz egy debuffot: -10% healing taken, stackelődik 10-ig. 15 másodperc időtartam.
- enrage: 8 másodpercig 25%kal gyorsabban és nagyobbakat üt. Tranq shot vagy anesthetic poison leszedi.
- decimate: mindenki a maxhpja 5%ára esik vissza. Az esetlegesen bent levő zombik is. Kb 90 másodpercenként használja.
- devour zombie: egy közeli zombira rámozdul, megeszi és 5%-ot gyógyul.
- berserk: a negyedik decimate után szétszedi a raidet. Ez tehát durván 6 percet ad a kivégzésére.
Durván 10 másodpercenként spawnol 1 zombi chow nevű mob a szobába bejutásra használt cső alatt. Ezeknek a zombiknak 500K hpjuk van. A decimate rájuk is hat, ekkor 25K hpra esnek le. Stackelő debuffot raknak ami növeli a bekapott sebződést, ezért nem tankolhatók túl hatékonyan, kiteolni kell őket.
Taktika:
Maintank felveszi a bosst és elhúzza a csőtől átellenes oldali falhoz. A mortal wound miatt a tankok egymásról letauntolják durván 15 másodpercenként a bosst - követendő taktika, hogy az a tank akiről levették a bosst akkor veszi vissza, ha róla lejárt a mortal wound (15 sec). Ez némi kommunikációt igényel. így 10-20% heal csökkenés mellett lehet végig tankolni a bosst.
Az enrageket tranq shottal hunter, vagy anestheticcel rugó kezeli.
Decimate után az aktuális tankot igen gyorsan healelni kell, mielőtt a boss megeszi.

A trükk a zombie chow addok kezelésében van: ezeket távol kell tartani a bosstól (különben felhealelik és az nemjó) és decimate alatt amikor lesebződtek, leölni őket. Főleg 10 fősben, ahol nincs mindenféle kaszt és spec, gondot okozhat a nagy mennyiségű zombi egyidejű kiteolása.
Mindenféle aoe lassítás és root szóba jöhet, akár az is hogy akármilyen pala conseccel aggrót tart a zombikon, közben hunter által rakott lassítócsapdán áthúzza őket.

Gluthon a következő kite módszer jött be nekünk:
A heal és ranged egy pontba áll, a legrövidebb hatótávú ranged dps határozza meg ezt a távolságot: 30-35 yard lesz. Azért kell az egy pontba állás, hogy a zombik ne szóródjanak hanem egy pont felé menjenek amikor spawnolnak.
A hunter CDre nyomta a lassító csapdát, a pala pedig conseccel aggrót tartott a zombikon és folyton áthúzta őket a lassítócsapdán, hogy folyamatosan lassulva maradjanak.
A mages kiteolás nem jött be, túl bonyolult és 1-2 decimate alatt nullára megy a mage manája replenish és minden elképzelhető erőforrás ellenére is. Kezdő gearben tehát az nem valami jó megoldás.
Amivel még sokaknak van sikere, az a warrior kiting: egy piercing howlra specelt warriorra van szükség aki thunderclappel aggrót tart és piercinget spamelgetve lassítva tartja őket, a frost trap itt is használható amúgy.


Thaddius
: hústitánnak mondja a wowwiki.
Képességei:
- Van előtte 2 add, Feugen és Stalagg.
Feugen folyton 60 yardon belül aoezik mindenkit, de amúgy lájtosan üt.
Stalagg eleve durvábban üt de néha enragel és akkor még durvábban.
Ennek a két addnak egyszerre kell meghalnia és nem szabad őket elmozdítani a platformjukról mert akkor kinyírja az egész raidet egy nagy áramütés.
Durván 30 másodpercenként megcserélődik a két addon levő tank, egyszerűen maguktól átrepülnek a másik addhoz. Automatikusan megkapják az előző tank aggróját az új addjukon (illetve áthozzák a saját aggrójukat az előző addról, fene tudja, majdnem mindegy is). A healerek figyeljenek, hogy kit kell healelni :)
- Ha a két add egyszerre meghalt, Thaddius lassan életre kel. Le kell hozzá ugrani az addok platformjáról, ez egy kis ügyességi feladat.
- 15 másodpercenként 3 random emberre lightninget lő, durván 4K sebzés.
- Polarity shift: 30 másodpercenként random töltéssel ruházza fel a raid tagjait: mindenki pozitív vagy negatív lesz. Azonos töltésű emberek ha egymáshoz közel állnak, erősítik egymás sebzését. Ellentétes töltésűek 3500 DPSt tolnak egymásba.
- Ball lightning: ha senki nincs melee rangeben 20Ks lightningeket kezd dobálni az aggróelsőre. Ez nem fordulhat elő amíg él a tank.
- Berserk: 6 perc csata után rövidre zárja a témát.
Taktika:
Healerek és DPS elosztása a két addon, addok együttes megölése. Addokat ott tankoljuk ahol eleve állnak.
A DPSt úgy kell elosztani, hogy Feugenen ne legyen melee és kb azonos DPS jusson mindkettőre, az utolsó százalékokon össze kell hangolni a leölésüket. Mivel 5 DPS volt a csapatban, a 2 legjobb DPSt raktam az egyik addra és a 3 másikat a másikra. Mindemellett a jobbik singletarget healert raktam Stalagg healre és a másik 2 healert Feugenre (aoe miatt).
Így azért a 3 DPSes oldal jobban fogyott, néha kellett ott egy DPS STOP, de ez könnyen összehangolható addon nélkül is, a tankok cserélődésekor könnyen látni lehet, hogy van-e eltérés és mennyi, de menet közben is nyugodtan le lehet kommunikálni vagy ki lehet pillantani oldalra. Az addok kontrollált leölése nem okozhat gondot.
Ezután jól kivitelezett ugrás Thaddius platformjára. Pontosan kell ugrani mert bele lehet esni a szmötyibe, ami nemjó.
A negatív töltés az ajtóból nézve BAL oldalára menjen Thaddiusnak, a pozitív a jobb oldalára. A töltésváltozásokat AZONNAL le kell reagálni. Amikor valaki átmozog a túloldalra, a saját nézőpontja szerinti JOBB oldalon közlekedjen. A tanknak is át kell állnia a megfelelő oldalra mindig.
A teljes azonos töltésű oldal a tankra álljon amennyire lehet, hogy mindenki mindenkinek adja a töltetek által az extra kakaót.

3 megjegyzés:

Horasz írta...

Deli,

beraknam belso forumunkra is ha megengeded.

H.

Zka írta...

Pont linkelni akartam, de akkor hajrá :)

Horasz írta...

ok