2008-11-05

T -8

8 nap a Lícskinging, ómájgád.

Két témát vennék most sorra:
1) warrior tankolás 3.0.2 óta
2) warrior levelup LK-ban


1) A patch bevezette a Lich Kinges talenteket, skillek is változtak és sok tankgearre felkerült a strength. Megszűntek a crushing blow-ok, hála érte a fejlesztőknek.

A 61 rendelkezésre álló pontból elég nehéz minden jót elhozni, konkrétan lehetetlen :) Amit fontosnak tartok kiemelni a 80 alatti tank talentezéssel kapcsolatban:
- az LK előtti insták szarrá vannak nerfelve, az LK instákat meg BC/LK gearben szépen le lehet majd tankolni alacsony avoidance mellett is, ezért a parry és dodge talentek maxolása nem elsődleges prioritás
- rengeteg jó talent van prot ágon. Senkit ne tévesszen meg a megszokás, a puncture és a shield spec egyáltalán nem központi must-have talentek már. A shield spec eddig is csak placeholdernek volt kirakva az improved SB miatt, amihez ez már nem kell
- nem kell fosni a stunoktól annyira, tapasztalat mutatja, hogy az imp revenge és shockwave meg conc blow CDre nyomása mellett is lehet aggrót tartani, úgyhogy pl az improved revenge simán kirakható, most hogy a revenge APből skálázódik, ez egy igen jó talent lett
- a strength igen jó aggro stat lett, három dolog miatt: 1) kaptunk új STR-el skálázódó aggró képességeket 2) az eddigi 20:1 helyett 2:1 lett a str:blockvalue arány, azaz erőből rengeteg blockvalue jön 3) jobban skálázódnak a meglevő képsséget APvel, illetve olyanok skálázódnak amik eddig nem.

Az optimális tankolási ciklus pedig tényleg megszűnt szinte, ezért főként a sword and board (s&b) felelős; jelenleg prioritásokban érdemes gondolkodni. Átlagos helyzetben az alábbi prioritások vannak 1 célpontos tankoláskor:
1) shieldslam
2) revenge
3) concussion blow/shockwave
4) devastate
40 rage és felette HS, revenge után HS (ha van revenge glyph)

Rage starved környezetben:
1) S&B ingyen shieldslam
2) revenge
3) shieldslam
4) devastate
5) conc/sw (csak ha a célpont stun immunis)

Multitankolásnál szerintem a legcélszerűbb az, ha thunderclappal nyitunk, hogy a kezdeti healaggrót megfogja, majd pozícionálás befejeztével shockwave és mehet a skullra a SS. Azután faceroll cleave/devastate/TC irányban, felugró revengek és ingyen SS procok felhasználásával.
Igen, a conc blow és sw igenis értelmes single targeten is, a devastatenál nagyobb a várható aggrótermelése. Valóban nem procol ingyen shieldslamet, de mivel megfelelő AP melett majdnem annyi aggrót termelnek ezek a képességek, mint egy SS, így talán ez nem olyan nagy gond. Alacsony (1200 és az alatti) AP esetén valóban megérheti ragaszkodni a devastate használatához, ingyen SS reményében.

Soloban és 5fősben ha nincs BoM akkor az eddig használt commanding helyett battle shouttal szoktam tankolni, a sebzést és aggrót érezhetően megdobja.

Patch óta szerzett gearben én str+sta gemeket használtam piros slotban, sárgában hitet, kékben meg staminát. Nincs most értelme full staminára gyúrni igazán. Majd LK elején, ha megvan a defense cap, visszatérhetünk a full stamina gemelésre talán, addig nem. Hosszú távon LKban is valószínűleg szükség lesz külön avoid, EH és aggro setekre, utóbbiban a str egy új, izgalmas szereplő lesz.

Nagyon fontos koncepcióváltozás történt. Eddig leginkább az "álld az ütéseket" mondattal lehetett összefoglalni a prot warrior kérdéskörét. Ez most megváltozott: "álld az ütéseket, és üss vissza keményen"! Ezt kell szem előtt tartani mostantól.


2) LK kezdetekor valószínűleg a jelenlegi TG+incite builddel indítok, de legkésőbb az első guildes instázáskor irány vissza protra. Első körben DPS tankolás lesz dps gear+pajzs kombinációval, ehhez és solozáshoz szerintem ideális a 0/8/53 talentbuild, sok offenzív tulajdonsággal, stunokkal és 4 perces shieldwallal. Később, ha a DPS geares móka már nem működőképes, akkor tankgearrel is jó lesz ez a spec, alacsony avoidance nem lesz gond mert T6+LK gearben így is lesz elég avoid és EH a tankoláshoz.
Az hogy soloban a DPS gear+pajzs, vagy tankgear lesz jobb, azt nem tudom még. Sanszos hogy a DPS+pajzs fog nyerni, főleg az első 2-4 szinten. 50%-os shielslam crit rate, meg 3K revenge critek nem nevezhetők szarnak szerintem.

Nincsenek megjegyzések: