2008-03-26

Vashj progress

Csak mert kérdés volt, meg amúgy is tartozok a beszámolóval :)
Húsvét délután-este egy majdnem 6 órás raiden közel 20 tryt nyomtunk a Lédibe, finomítgatva, kipróbálva rengeteg verziót. Mivel kb azzal mentünk amink volt, a csapat DPSe nem volt ideális, meg a strider és tainted elementál kezelés még nem teljesen jó, főleg a tainteddel van gond.

A csata a következőképpen néz ki:
phase1: A boss egy magas körszerű emelvényen áll, amit lépcsősorok vesznek körbe. Mindenki felrohan és tank & spank ez a fázis. Néha rootolgatja a népet, stunolja a maintankot, valakire rak egy static charge debuffot ami 2K körül tickel 2secenként és sebzi a környezetet is. Néha arrébbmászik és lő egy kis multishotot 5-6K erejéig pár emberbe. Alapvetően akin static charge van az elfut a többiektől hogy ne sebezze őket. Ha a tankon van akkor a melee elfut vagy az offtank letauntolja és elviszi. Főleg ha a static charge egybeesik azzal hogy lerootolja az összes meleet :) Igazán könnyű fázis, aki nem fut ki heal távból a staticcal az életbenmarad. Ez tart 70%-ig.

phase3: 50%-től indul, elvileg ugyanaz mint phase1 csak sporebatok jelennek meg fent és köpnek méregtócsákat hogy mindenki örüljön. Szét kell nyúkolni, ha van legalább 20 túlélő phase2-ből akkor elvileg menni fog. Körbe kell vontatnia a tanknak, hogy ne álljon a melee a tócsákban mert akkor hopp meghal és nincs DPS és van wipe.

phase2: 70 és 50% között van. Ekkor a boss beáll a terem közepére, mindenre immunis, nem támad és 4 pajzsgenerátor védi. A boss és a 4 generátor közt energiasugarak feszülnek, cool effekt. Néha a fél raidre nyom egy kis 2500 körüli villámot (forked lightning), hogy a healerek ne unják szénné magukat.
4 féle add özönlik be ebben a fázisban:
- enchanted elemental vagy miarák: sima kis vízelementál, a lépcsők alján spawnol és 30 sec alatt ér a bosshoz (15s a lépcső tetejéig + 15s a bossig). Ha felér, 10%-kal növeli a boss sebzését. Ami phase3-ig talán nem olyan fontos, de akkor wipehoz vezet tutira, ha túl sok 10% van rajta, ugyanis ez stackel. Szóval elementál NEM érhet fel. Pont. Ezek kilószám özönlenek, pár másodpercenként spawnol egy valahol, a nagy területen a lépcsősorok aljánál bárhol. El kell osztani a DPS-t körbe, hogy szedje őket lefele. Durván 7500 HPja van, könnyű célpont. Nem sebez és nem lehet lassítani a mozgását, agyon kell verni és kész.
- naga: melee add, olyan mint Lurkeren a középen spawnoló melee addok és úgy is üt kb. Nagy cleave meg minden, nem beleállni és nem lehúzni mert akkor halott DPS és wipe. 45 secenként jön egy, 175K hp. 2 vagy 3 spawn pontja van úgy látjuk, de nem tudni melyikről jön. Öröm.
- strider: mint Zangarban a fen striderek, birodalmi lépegető mob. Állati nagyot üt, de nem is ezért tankolhatatlan, hanem mert 2 secenként egy 5seces feart nyom kis hatókörben maga körül. Ezért ezt kiteolnia kell valakinek, jellemzően egy improved CoEx-es warlock épít rá némi aggrót és fut vele körbe úgy, hogy a többi embert ne érje a fear. Tailoring hálók, bármilyen ranged stun, lassítás és root hat rá és nagy segítség. Pl frost nova nem megy, de a frostbite procolhat. Szintén 175K hp, de szerencsére csak 60 secenként jön. Mivel 2 tank van, 2 nagát még fel lehet venni egyszerre, de kiter lock csak 1 szokott lenni ezért ha 1nél több strider van bent egy időben az wipe. Ha valaki lehúzza a kiteolt stridert akkor éppen kiteolhatja ő is tovább, csak meg kell tartania a körkörös útvonalat a szabad sávban, hogy ne fearelje el a healereket / addozókat.
- tainted elemental: minden 45. másodpercben spawnol egy olyan elementál ami sötétzöld és nem mozog, a lépcsősor alján áll és 2K-t tickelő poison boltokat lövöldöz nonstop. Stackel is, ha valakit 2x megköp akkor már 4K-t tickel a méreg, le kell szedni gyorsan különben az emberke placcs. Lényeg az, hogy minden ilyen elementál dob egy tainted core nevű cuccot ami a 4 generátor leállításához kell. (Ha nincs free for all loot bekapcsolva akkor wipe és kezdjük előről :D) Mivel 20 sec köpködés után despawnol, kurvagyorsan le kell ölni, különben 45 másodpercet elvesztettünk feleslegesen. Akinél a tainted core van, az nem tud mozogni, viszont a core átdobható másoknak, így a lépcső alján álló emberke aki lootolta az elementálból a coret, feldobja valakinek a lépcső tetejére, aki továbbdobja valakinek aki az egyik generátor mellett áll. Minden generátor lekapcsolása 5%-kal sebzi a bosst és ha mind a 4-et kikapcsoltuk, 50%-on lesz a Lady és elkezdődik a phase3. (ekkor az addok spawnolása megszűnik, de a meglevőket még le kell verni - a boss újra támad és ismét sebezhető)

Ideális esetben tehát a második fázis 4*45 másodpercig tart plusz esetleg a fennmaradó addok letakarítása (célszerű).

Ha nem lenne világos akkor elmondom, hogy annyira ki van centizve, hogy 1-2 ember halála a 2es fázis összeomlásához vezet, pl meghal egy elementálszedő akkor elözönlik a termet az elementálok, szétbuffolják a bosst és nincs értelme folytatni. Ha kiesik pár DPS akkor a strider nem megy le időben, bejön a második strider, egyszerre 2 meg wipe. Ha nincs leszedve minden tainted elemental akkor 45 sec el lett vesztegetve, több hibalehetőség, fáradó DPS -> wipe.
Komoly kommunikáció szükséges, van hogy egy helyen egyszerre 3-4 elementál popol akkor be kell segíteni, van hogy a coret nincs kinek dobni, stbstb szóval ezer okból kellhet rögtönözni valamit.

Én itt nem tankolok, mert tele vagyunk prot warriorral, viszont DPS gearem csak nekem van viszonylag tűrhető. Csináltam már mindent, elementálölés, fent naga add ölés, hmm hát meleevel mást nem lehet :) Meg videózni :D

Ami bevált nekünk az 5 ranged vagy 4 ranged 1 melee az elementál addokon (lehetőleg burst ranged: ele shammy, BM huntard, firemage - meleeből meg szerintem a warrior jó az intercept miatt, mivel ezzel elég sok mászkálást meg lehet spórolni ami főleg tainted esetén hasznos), minden más melee a naga addokon, fennmaradó ranged DPS a strider addokon. 7 healer és 2 tank emellett, tehát 16 DPSnek kell megoldania a rengeteg addozást.

Amúgy meglepő a prot DPS, betoltam 20 str foodot, str scrollt, relentless flaskot, kaptam 1 druidot (+5% crit) és a bosson volt expose weakness. így phase1ben 700-800 DPS kimegy simán, sokat segít a némi extra rage a környezetből (multishot, forked, entangle, static charge). 2400+ AP, 38% crit. Van egy WWS ahol ezekkel a buffokkal szinte végig DPSelhettem vagy a bosst vagy melee addot, elég fasza (szerencsém volt a staticcal és nem kellett kiállnom). Aki elementálozik meleevel annak viszont a DPSe és a DPS time leesik durván, a többi tryon nagyrészt elementálon voltam, nincs azzal se semmi gond imho.

Ez a boss igazi kihívás, a stridereken és a tainted elementálok leölésén bukunk el, ideálisabb raid setuppal, flaskolva le kell mennie hamarosan.

-- * --

A végére egy újabb pvp sztori: EotS-on voltam tegnap. Szokásos kezdés: elfoglaljuk a Mage Towert, minden más a hordáé. Odamegy vmi idióta priest középre a zászlóért, felveszi és hova megy vele? Nem a tornyunkhoz. Hanem a hordásokkal telebaszott Fel Reaver Ruinshoz. Szét is kapták mint blöki a lábtörlőt :D Na most be lehet vinni a flaget akkor is ha csak 1 tornyunk van, csak kevesebb pont, na bumm, jobb mint a hordások kezére adni a flaget. IDIÓTA
Ez semmi, egy guildtársunk ugyanezt látta már úgy is hogy 3 tornyunk volt és abból tudta a fasz kiválasztani a 4. tornyot, ami persze tökig volt hordásokkal :D

Egy másik EotS elején meg egy hülyegyerek beírja BG chatre:
- Noobok húzzatok el most.
Erre én: Akkor miért vagy még itt? :)
- Ehh akkor megint veszteni fogunk, én szóltam!
Azt a meccset egyékbént megnyertük :)

Az olyanokat hogy AVt bukunk azon hogy nincs tank a bosshoz már le se írom, evidens :) Hányok a sok gyökér núbtól akivel a PvP be van népesítve.

Nincsenek megjegyzések: