2007-08-14

Fury tank elemzés

Természetesen utánaszámoltam a tegnapi teljesítményemnek. Az Omen által trashen jelzett 250 körüli TPSt kicsit kevésnek találtam. Bár ha azt nézzük, hogy fullprotos warriorral 70en 500-600 TPS érhető el 5fős trashen akkor ez talán nem annyira rossz. Főleg, hogy láttam én már 70es prot warriort folyamatosan 220-250 TPSt csinálni trashen. De maga a szám akkor is alacsonynak tűnik.

Van egy kis warrior tank excelem, ide beszúrtam a lvl70 alatti heroic strike, sunder és revenge adatokat is. A 70 alatti revenge rankok beépített threat értékére csak becslések vannak.

A következő 4 elemből áll össze a fury tankolás 63. szinten:
* rank 5 sunder: 0 sebzés, 261 threat, 15 rage költség
* rank 9 heroic strike: 157+fegyver sebzés, 175 threat, 15 rage költség
* rank 7 revenge: 400 sebzés, 151 threat (becsült érték), 5 rage költség, 5sec cd
* autoattack, némi raget és alacsony threatet generál

Az autoattack és a heroic strike kizárja egymást. Vagy ez, vagy amaz megy egy pillanatban. A többi képesség instant, tehát a global cooldown miatt 1.5 másodperceként használható. A revenge 5 másodpercenként nyomható HA az előző 5 másodpercben blockolt/dodge/parryzett a tank.

A pontos értékeim tankcuccban:
847 AP, 12.8% crit, 2.1es sebességű 53 DPS kard. A block+parry+dodge összege 28%, tehát a revenge shield block konstans használata nélkül csak ritkásan sül ki. Vagy ha 3+ mob van rajtam egyszerre :) Mivel a faszom televan a "25% block kell neked" kezdetű téveszmével, így ismét megjegyzem, hogy MÁR EZ a 28% avoidance összérték elég arra, hogy shield block alatt crush (és crit) immune legyen a karakter. Nem mintha 5fősökben sok 3+ szinttel magasabb mob lenne ami crushol.

Ha úgy veszem, hogy az ellenfelek összesen 15% eséllyel miss/dodge/parryzzák a támadásaimat és átlagosan 30%ban csökkentik a beeső sebzést akkor a következő értékek adódnak:

* rank 5 sunder: 192 TPS, 19.2 TPR, 10 RPS
* rank 9 heroic strike: 240 TPS, 33.6 TPR, 7.1 RPS
* rank 7 revenge: 96 TPS, 96.2 TPR, 1 RPS
* autoattack: 82 TPS, -2.5 RPS

TPS: threat másodpercenként, ha minden cooldownon használom / TPR: egy rage elköltésével ennyi threat generálódik / RPS: ennyi raget használ el a képesség másodpercenként ha minden cooldownon használom. A threat értékek minden esetben a defensive stance 30%os módosítójával vannak növelve.

Ez a 30% nyilván a fentlevő sunderek számától függ, de mivel a legtöbb mobra nincs idő feltenni az 5 sundert, egy elnagyolt átlagos értékkel számolunk.

Kiszámolható, hogy pl 3 sunder, shield block, revenge ciklus 307 TPS-t okoz, 7.5 raget kell másodpercenként kapnom a beeső sebzésből, hogy fenntartsam. Ez nem mindig van meg, tehát 307nél kevesebb is lehet a végső TPS érték. Meg több is lehet, ha szerencsém van az autoattack / revenge critekkel.

Ha autoattack helyett minden swingen HS-t tudok használni, akkor 464 TPS adódik, a fenntartásához 17.1 rage kell másodpercenként, ami bizony elég magas érték.

A nagy kérdés amit meg akartam vizsgálni, az az, hogy mivel NINCS végtelen ragem a trashpullokon, ott a sunder vagy heroic strike használata célszerűbb.
Ha sundert spammelek, az másodpercenként 192 threatet generál, ehhez hozzáadódik az autoattack 82 TPS-e, tehát sunder spam önmagában 274 TPS. Fenntartásához 7.5 rage/sec kell sebződésből (sunder 10 RPS, autoattack -2.5 RPS). Itt egyébként hadd utaljak az előző eredményre, ami megmutatja, hogy biztos nem a sima sunder spam a legjobb threat építő, ugyanis a shieldblock+revenge+3sunder ciklus 307 TPS-t mutat ugyanennyi rage felhasználás mellett. Sőt, ha odafigyel az ember és nem blockol ha a revenge már eleve használható, akkor a rage felhasználás még kedvezőbb. Egyelőre én örülök, ha a mobokra oda tudok figyelni :)
Ha heroicot spammelek, az 240 TPS, de csak 7.1 rage kell hozzá másodpercenként.

Tehát a heroicot jelenleg tényleg csak rage dumpként érdemes használni. Ez igazából egészen addig így is marad, amíg prot speccel, 1.5-1.7 másodperces fegyverrel nem rendelkezünk, akkor már a HS spam több threatet csinál, mint a sunder spam+autoattack.

A tanulság tehát az, hogy fury tankolás során az optimális threat ciklusok:
- rage szegény helyzetben shield block, revenge, 3 sunder ciklus (250-350 TPS)
- rage gazdag helyzetben emellé HS spam (400-500 TPS)

Nincsenek megjegyzések: