2007-08-30

Vegyes

Tegnap nem volt időm játszani, de tegnapelőtt lent voltam SLben a szerver egyik friss magyar guildjével (Core). Szerettem azt a runt, durván 60 perc volt 1 tagcserével, sok gépeléssel a részemről. Igaz hogy volt fent salva a DPSen de semmit nem húztak le szinte soha, minden gyorsan meghalt, stb. Állítólag ventrin megállapodtak hogy kurvára jól csináltam, ennek örülök. Az egyik DPS egy csirkedruid volt, minden második pullon OOM volt de vezette a damage listát :D A healerük, Paplan (holy pala) olvassa a blogot és panaszkodott, hogy mindig csak hülye palákról írok, úgyhogy majd egyszer postolok róla is, hogy mennyire jól nyomja és milyen szinten rendes ember :) Neki köszönhetem pl a CE reveredet 69. szinten, anno 61. szint körül a Ramparts/BF boostot, tegnap meg az engi fejlesztésben is segített.

Az én kis guildemben meg szakadozás van, egyik offi kirúgta a másikat mivel az más guildbe adott be applyt. Erre a harmadik offi meg magától kilépett. Viszonylag minimális drámával ment ez, de ha jól látom egy kulcs healer és egy top dps távozott így, szóval nem jót sejtek. Amúgy is kicsit túl casualok, nem sok segítségemre vannak az 5fősökben, gyakran akad 1-2 ember aki lejön, meg volt már azért guildes runom, de sok időszak van amikor egyszerűen nincs bent csak 5-10 arc és akkor nincs remény csak PUGolni. Amúgy az offik távozásának oka kísértetiesen hasonlít arra ami miatt én rerolloltam :D Sok raider hozzáállása nem megfelelő, markáns példának hozták fel hogy egy enh shammy és egy retri pala (!!) vezette a DPS listákat, ami igazán abszurd, mert azt jelenti hogy a többi dps (lock, mage, rugó) egy slacker vagy noob. Amellett, hogy ezek az emberek (mármint a shammy meg pala) természetesen kurvára odatették magukat. Gondolkodok rajta, hogy nem kéne-e lépnem nekem is, mert ez nem vezet jó irányba és itt nem vagyok elkötelezve a barátságok miatt mint anno a VHban voltam.

Elérkeztünk a prot DPS témakörhöz is. Úgy érzem ezzel foglalkozni kell, a 41 pontos prot képesség nem csak tankolásra, hanem DPS célzattal is került be, ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül. Megfigyeltem, hogyha a célponton fent van az 5 sunder akkor utána fixen spamelni tudom a devastatet és majdnem folyamatosan mehet mellette a heroic strike is. Ami pedig így kifejezetten szép DPS, múltkor group questek során DPSelni kényszerültem mert bekerült a csapatba egy prot pala is és úgy döntöttünk a warrior jobb dps protban mint a pala. Elővettem a DW geart, a rekord 454 DPS volt a Grim(oire) questben, még 60 dps-es fegyókkal. Majdnem annyit sebeztem mint a noob firemage. A többi helyen ahol rengeteg fear és knockback effekt volt és futkároztam meg nagyobb volt a célpont armorja, 400 DPS körül értem el. Szerintem igazán nem lehetetlen használható DPSt kitolni ezzel a speccel némi jó gear segítségével. Itt alapvetően egy 3 sec körüli mainhandre gondolok a devastate miatt, de még ki kell sakkoznom, hogy valóban ideális-e egy ennyire lassú fegyver (ugyanis a HShez meg gyorsabb lenne jobb), meg hogy hol szerezhető ilyen. A DW fury gear ideálisnak tűnik, raklap hit rating és crit meg AP. Fontos megjegyezni, hogy nekem ki van rakva az improved heroic strike, így focused rageval 9 pontba fáj a HS, tehát ez DPS szempontjából igen fasza. A threat:damage arány sajnos szar, mind a HS mind a deva tartalmaz beépített threatet, szóval bárhol is damageltem eddig, aggromásodik szoktam lenni.
Igazán örülnék, ha sikerülne olyan geart összeállítanom, hogy ha valahova raiden offtankként megyek akkor DPS sloton se kelljen szégyenkeznem és hozzam a top dps osztályok 60-70%át. Mielőtt nagyon röhögnétek gondoljátok végig: egy fury warriornak mi jön talentből? Ha jó a gearje és folyton fent van a flurry, akkor 20%kal nő az alap white sebzése. Az improved berserker stance, dw spec és a precision hatása további 10%-ra saccolható, a death wish minden cooldownon használva még 6-10% növekedés. A bloodthirst meg annyit vagy kevesebbet sebez mint a devastate. Az én gearemben 5 sunderes célponton 600 körüli BTket tudtam tolni 6 secenként. Devastate 1.5 secenként 340 ugyanezzel a gearrel... Protban ott az 1H spec ami +10% sebzés, mindig működik. Focused rage -3 rage költség mindenre, szintén mindig működik. Ez kompenzálja, hogy rosszabb a rage generálásom a furyhoz képest. A fury behozhatatlan előnye annyi, hogy "ingyen" ad bónuszokat (AP és hit bónusz) amit én max gearből tudok behozni, tehát ugyanolyan gearrel hátrányban leszek ebből a szempontból. A másik behozhatatlan előny az a threat: a BT nem csinál extra threatet, sőt furyval lehetőség van 2kezes furyra is ahol autoattackok között slamelni lehet szintén extra threat nélkül. Nekem viszont minden dps képességem extra threatet csinál, a deva 2kezessel nem használható és improved slam nélkül úgyse lenne sok értelme.
Mindezeket összevetve mondom, hogy prottal jó gearrel egy fury warrior sebzésének 60-70%át _szerintem_ össze lehet hozni jó játékkal. Márpedig ha ezt elérem akkor gyakorlatilag egy tank/dps hibrid lettem raideken, ami királyság. Sok energiát és számítgatási munkát kell beletennem, de úgy érzem van remény. Hangsúlyoznám, az 5 sunder és a threat miatt ez kifejezetten csak hosszabb csatákban használható, 5fősök rövid csatáira mindenképp elégtelennek érzem a prot specet DPS szerepkörben.

Nincsenek megjegyzések: