2007-09-26

Errata

Miután több, a közelmúltban leírt makrót és elméletet is volt módom raiden tesztelni, pár kiigazítást tennem kell. Először is a stance váltós actionbar kapcsolós makró combatban nem vált action bart, ezért tegnap az első Netherspite próbán nem tudtam kidancelni a fearből, igazán fasza volt :D Tehát ez stornó, jelenleg visszatértem az action bar átrendezgetéséhez, azt hiszem az egyetlen jó megoldás a bartender lesz, ahol különféle bar konfigurációkat veszek fel - legalább kettő kell: solo/trashtank, raidboss tank. Utóbbinál ugyanis a tank képességekhez hozzákötöm makrókkal a shield blockot, hogy sose maradjon ki. Pl Nightbane esetén egy kihagyott shield block simán wipe lehet, mivel 3-5K körül üt úgy 2secenként. Ha crushol, az 8K közelében van, simán meghaltam tőle. Ennyire fontos a shield block.

A másik ami korrekciót igényel, az a tankmitigációs post :) Minden jó benne, kivéve, hogy a moboknak van 5% alap miss ratejük, ezért egy 490 defenses warrior nem 5.6% hanem 10.6% eséllyel kap misst egy bosstól. (Hmm helyesebben 10% mer 0.6% lejön a szintkülönbség miatt)

Majd ha sikerült összehozni egy olyan makró/beállításhalmazt amivel kényelmesen tankolom a bossokat akkor majd postolom. Addig több hülyeséget már nem írok :D

--- * ---

Kicsit visszakanyarodok a rage hiány problémájára. Egészen Curatorral bezárólag küzdöttem azzal, hogy shield blockolva, demo shoutot és thunderclapet használva dodge gearben igen kevés ragem volt. 2-3Ks ütések jöttek be nem túl gyakran, hát abból nem sokat lehet tankolni. Úgy néz ki, az aktív mitigáció (shieldblock+demo+TC) 3 féle módon rabolja a raget:

- A TC 20, a demo ~10, a shieldblock 5-10%-kal csökkenti a bejövő sebzést és egyúttal a rage mennyiségét is.
- A shieldblock fenntartása 5 secenként 10 rage, azaz 2 rage per másodperc, ami igen magas összeg. A TC+demo az én specemmel összesen 21 ragebe kerül 30 secenként, ha nincs resist. Mivel spellként működnek, bossokon kb 17% a resistet látok, ez máris durván 25 rage per 30secre növeli ezen debuffok átlagos fenntartási költségét, ami közel 1 rage per sec. Ha nagyon biztos akarok lenni, hogy sosem esnek le, 5-10 seccel a debuff vége előtt újra fel kell tennem őket, így simán megvan az 1 rage per sec. A 2 percenként újítandó commandingot már nem is említem :)
- A shieldblock nincs global cooldownon, de a TC és demo igen - így elveszik az időt egy sunder, devastate vagy esetleg egy még erősebb képesség elől.

Az ideális threat ciklus 1.6os fegyverrel úgy néz ki, hogy Shield Slam (17 rage), revenge (2 rage), devastate*2 (12*2 rage). Mindemellett 5 secenként shield block (10 rage) és 1.6 secenként heroic strike (9 rage). Könnyen kiszámítható, hogy a rage költsége ennek 14.79 rage per second.

A sebződésből kapott rage 70. szinten = sebződés / 109.88

Azaz durván 110 damage = 1 rage. Azaz az ideális threatciklus fenntartásához több mint 1600 DPS-t kell bekapnom. Ez bizony nem szokott megtörténni Karában, egyedül Nightbane üt ennyire durván, még Price 2. fázisban is csak nagyobb csomagokban jön az áldás, aztán akár 15-20 secig csak karcolgat.

Ma resetel Kara, az első bossokon lesz lehetőségem próbálgatni, hogy mit tudok kihozni, ha hanyagolom az aktív mitigációt.

Nincsenek megjegyzések: