2007-09-03

My way

A tegnapi runok során sok dícséretet kaptam, hogy jó aggrot csinálok. Bár azért volt hogy az ele shammy közelebbről is megnézett pár mobot, előfordult hogy az omen 2000 tps feletti számot mutatott nála :D Elhangzott ventrilon a kérdés, hogy hogyan csinálok ennyi threatet. A válasz a következőkből áll össze:
- szar gear miatt még elég sok a ragem és mivel a rage egyértelműen threatté konvertálható, így ebből a szempontból adja magát a dolog. Van annyi eszem és láttam már annyi félepic gearelt warriort 5fősben szopni, hogy mindig is lesz 5fős gearem amin nem lesz sok avoidance (dodge, parry), hogy üssenek és legyen ragem.
- ventrin is ezt válaszoltam és ez tényleg fontos: minden aggroépítő skillt használok. Sok warrior egyszerűen nem használ ezt vagy azt (kényelmi szempontból?), esetleg rosszul használja azt amije van. Optimálisan használni a képességeket nagyon nehéz, mert nagyok sok függ attól hogy mennyi raged van éppen és mennyi ragere lehet számítani a közeljövőben. Ebből legalábbis az első faktor rendkívül gyorsan változik.
- próbálok minden csatát shield slammel (SS) indítani, ez ha critel 1.6K threat, ha nem, akkor is 1K felett. A gyors SS alapja hogy húzáskor elsütöm a bloodraget ami instant raget ad. A legtöbb rosszul sikerült pull abból származik, hogy nem volt kéznél bloodrage de a DPS ezt nem tudta és korábban kezdett bele a mókába.
- prot warriornak rövid csatában (trash) a sunder csak threat dump szerintem. Sokan szarakodnak azzal hogy csakazért is felteszik az 5 sundert. Nemjó. De ha mindenképp fel akarod tenni akkor mellette menjen a HS ha kifér rageből. Amúgy ha csak sundert tolsz az szar aggro, durván 350 TPS. Egyedül bossokon szoktam figyelni rá, hogy menjen fel az 5 sunder, mivel minden képesség sebzését és ezáltal threatjét is növeli, és ha már felment onnantól csak segít. Amire rövid trashpulloknál koncentrálni kell protként az a shield slam és revenge folyamatos használata, amikor ezek nem elérhetők és van rage akkor jöhet a sunder illetve heroic. Mondani se kell, hogy devastatet CSAK 5 sunder után szabad használni és threat szempontjából csak akkor jobb a sundernél, ha legalább 200at sebez. Threat/rage arányban pedig csak 300tól olyan jó, mint a sunder. Ebből következik hogy ez csak akkor jó aggrotartó, ha sok a rage. Ha nem, érdemes lehet a sundereket tolni tovább (már amikor SS/revenge nincs). Őszintén szólva közepesen rage ellátott környezetben inkább azt a taktikát tartom jónak, hogy 5 sunder után néha egy devastate ami a sundert fenntartja és amúgy meg az SS után megmaradó raget HSsel költöm el.
- jó spec: nevetségesnek tartom, ha valaki nem rakja ki a onehanded specet. MINDEN képességre +10% sebzést ad, ez komoly threat bónusz. Szintén kiváló aggroképesség a shield spec, ami 30%kal növeli a block valuet - ez direktben növeli a shieldslamek sebzését és aggroját. Ez a 2 képesség együtt kb +10% threat generálás minden extra erőkifejtés nélkül. Kurvanagy hülyeség lenne nem kirakni. Crueltyre ha futja, minden pontja kb 1% extra threat. Jelenleg 240et blockol a shieldem és ezzel az átlag shieldslam sundereletlen célponton 430 táján van. 5 sunder után 470-500.
- amúgy szerintem ha én jó tanknak számítok akkor eddig rossz tankokkal játszottak, én alapvetően csak annyit csinálok, hogy használok minden tank képességet, amen :D Ha értenék is hozzá az jobban látszana :D

Multipull tankolása: itt a 2.1es patchtől kapott a warrior egy nagy buffot, a thunderclap (TC) defenzívben is használható lett! Ez a képesség talentelve majdnem annyi aggrot csinál mint egy sunder - arra a max 4 mobra amit megüt. Következésképp egy max 4fős pull tankolásához alapvető a TC gyakori használata (4-6 secenként). Alapvető tankciklusom multipull esetén: bloodrage, majd SS a halálfejes mobra. Ezután TC, majd cleave, SS, revenge, TC rotációk. Cleavehez néha a jobb, néha a bal szélét jelölöm ki a pakknak így mindenki kap az arcába. Alapvetően a cleave célpontonként rosszabb aggro mint a sunder, de ha azt nézzük hogy 1.6sec alatt 2 mobra teszek fel vele 300-350 threatet akkor már jó, még threat/rage effektivitása sem rossz. Ezzel a módszerrel a primary target általában rajtam marad (ha nem akkor vagy visszaveszem intervenevel, vagy hagyom hadd játsszon a DPS vele) és a többi mobon is durván 150-200 TPS fenn van tartva. Ez egy 4 mobos pullnál azt jelenti, hogy akár 1500 heal per second sem húzza le egyik mobot sem, ami simán elég (1500 hps = 750 tps szétosztva 4 felé, és akkor még a 10+20% threat gain limitet és threat csökkentő talenteket nem is számoltuk). Ha mégis lemegy vmi a healerre akkor intervene, taunt és a többi mobot is megpiszkálom egyesével, mert valszeg akkor már azokon is lötyög a threat.

2mobos pullnál a TCt általában hanyagolom, DPS targeten cleavelek HS helyett és néha 1-1 revenge vagy SS kimegy a másodlagos célpontra.

Szoktam használni végszükség esetén mocking blowt, ugyanazon a gombon van mint a taunt (G), csak persze battle stanceben. így taunt resist esetén csak áttáncolok battleba és újra megnyomom a G-t.

Makrókat nem használok, F1-F3mal váltok stancet és minden gyakran használt skill keyboardon van. Lehetőleg egységes logikával, mint a taunt-mocking pár. Pl a 3as gombon van a charge, intercept és intervene is. Annyit mindenképp kéne csinálni azért makróügyileg, hogy a /startattack minden képességen rajtalegyen, időnként előfordul hogy az autoattackom leáll és nem veszem észre. Ami nem gond ha van ragem mert olyankor az első képességre újraindul az autoattack. De ha nem futja semmire akkor nem, és az ciki :)
Kéne még egy raidboss tank actionbar olyan makrókkal hogy a rendes tankskillek mindegyike aktiválja a shield blockot, hogy sose maradjon ki. Vagy esetleg shield block+heroic minden skillre és akkor a heroic spammal se kell törődni. De előbb szeretnék pár raidbosst közelről megnézni, aztán kitalálom, mit tegyek makrókba.

Egy kis kitérő az interveneről megintcsak: igenis huzamosabb használat után is tetszik ez a képesség. A legnagyobb hibája hogy 10 rage az ára ami nem sok de ez nem mindig van kéznél, el szoktam költeni a raget tankolásra. 1mobos pullnál igen könnyű használni csak meg kell fordulni amerre a mob megy és intervene. Nem kell senkit kijelölni, a mob targetét fogja megvédeni a program automatikusan. Multipullnál ha valaki aggrot kap, lehet hogy nem az a mob megy rá amit épp kijelötem (ha healaggro van akkor kb soha), ilyenkor az áldozatot kiválasztom a Gridből, ami mutatja piros pöttyel kin van aggro. Ez így már kevésbé kényelmes, de továbbra is praktikus. Persze van hogy futni kell a célpont után de közben lehet spamelni az intervenet, hogy ne végig futás legyen. Ha elsült az intervene, tabbal szükség esetén kijelölöm a kósza mobot és spamelem a taunt gombot. Utána SS és mindenki örül. Egyedül a paladin ranged 3 mobos tauntja mérhető az intervene hasznosságához szerintem, ezért a last stand/shield wallhoz hasonlóan ez egy olyan egyedi képesség amit használni kell, mert olyat nyújt ami nem csak kiemelkedően hasznos, de a csak a warrior kasztra jellemző.

Röviden ennyi, én így tankolok normál 5fősben. Egyelőre ez elégnek tűnik, majd heroicban meglátjuk kell-e változtatni ezen a taktikán. A post címe "My way", tehát arról szól, hogy csinálom én. Nem jelenti azt, hogy ez az egyetlen üdvözítő mód - csak tudjátok ez egy BLOG, egy szubjektív alkotás, ahol magáról ír az ember :)

1 megjegyzés:

Calaque írta...

Szia Deli! Most, hogy 80-as lett a warrior megpróbálok tankolgatni majd vele. Annyi kérdésem lenne, hogy történtek-e változások a 3.3 megjelenésével a warrior tankolással kapcsolatban a leírtakhoz képest.